Carlsberg Polska szykuje masę nowości na 2019 po udanym 2018 r, idzie za głosem konsumentów
Carlsberg Polska szykuje nowości oraz działania komunikacyjne na 2019 rok idąc za głosem konsumentów, po tym jak w ubiegłym roku firmie udało się wprowadzić na rynek sporo bardzo dobrze przyjętych nowości z kategorii m.in. radlerów, piw smakowych i bezalkoholowych oraz piw premium – mówi Wojciech Żabiński, wiceprezes ds. marketingu Carlsberg Polska.

- Widzimy, że konsumenci szukają piw smakowych, różnorodności, nowych smaków, marek premium i coraz ciekawszych piw – mówi Wojciech Żabiński. Dlatego też Carlsberg Polska wprowadził w 2018 r. m.in. markę Birell, czyli piwo bezalkoholowe o właściwościach izotonicznych.
- Widać, że piwa bezalkoholowe to mocny trend i będziemy kontynuować inwestycje w piwa bezalkoholowe również w 2019 roku – mówi też wiceprezes.
Z kolei piwo Źatecky Leżak, wprowadzone pod koniec 2017 roku, zanotowało gigantyczny wzrost sprzedaży w ubiegłym roku sięgający 220 proc. choć z niedużej bazy- Piwo Żateckie to największa innowacja w grupie Carlsberg. Cieszymy się, że wstrzeliliśmy się w trend poszukiwania przez konsumentów czeskich piw – mówi Wojciech Żabiński.
Zapowiada, że w 2019 roku Carlsberg planuje szereg nowości. Wprowadzony już został na rynek nowy Harnaś z odświeżonym opakowaniem i nową szatą graficzną. W najbliższych miesiącach zostanie też wprowadzona nowa platforma komunikacyjna marki Harnaś.
Wojciech Żabiński mówi, że w przypadku marki Somersby, w tym roku oprócz odświeżenia szaty graficznej, opakowań i nowej komunikacji, wprowadzony został nowy smak. Na rynku pojawił się właśnie wariant mango&lime i już został dobrze przyjęty przez konsumentów.
Z kolei marka Okocim przeszła delikatne zmiany na etykietach, a ponadto pojawiają się już nowe smaki: Okocim Radler Malina z borówką amerykańską oraz warianty 0,0%: Jabłko z czereśnią, Sycylijska Pomarańcza z limonką, Wiśnia z pigwą oraz Okocim Jasne Okocimskie 0,0%.
Pracowity 2018 r.
W 2018 roku Carlsberg Polska zanotował wolumenowy wzrost sprzedaży o 3,4 proc., a wartościowy o 7,2 proc. Udział w rynku piwa był stabilny i wyniósł – pod względem wartości – 19,4 proc. Sprzedaż piw premium firmy wzrosła pod względem wartości o 34 proc., a piw bezalkoholowych o 42 proc.
Marka Somersby zanotowała wzrost wartościowy o 46 proc.,. marka Okocim o 9 proc., bezalkoholowa marka Karmi – wzrost o 27 proc., a marka Carlsberg – 8 proc.
Carlsberg Polska miał pracowity 2018 rok. Wojciech Żabiński mówi, że Carlsberg Polska odświeżył w 2018 r. markę Kasztelan, która zyskała nową szatę graficzną. -To największa marka w segmencie piw niepasteryzowanych – mówi wiceprezes Carlsberg Polska.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.