Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Carlsberg Polska z 10 dobrymi praktykami CSR w raporcie FOB

Carlsberg Polska poinformował, że dobre praktyki Carlsberg Polska znalazły się dorocznym Raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”, w sumie 10 przykładów działań CSR, realizowanych przez firmę. Raport od 18 lat wydaje Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Carlsberg Polska z 10 dobrymi praktykami CSR w raporcie FOB
Raport Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2019 fot. materiały prasowe

Carlsberg Polska od trzech lat realizuje strategię zrównoważonego rozwoju pn. Together Towards ZERO, która obowiązuje w Grupie Carlsberg na całym świecie. Cele strategii wyznaczono dla czterech priorytetowych obszarów: ograniczania emisji dwutlenku węgla, zrównoważonego gospodarowania wodą w rozsianych po świecie browarach należących do Grupy, odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz kultury zero wypadków. Realizacja tych priorytetów jest zgodna z celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDGs), ustanowionymi w 2015 roku.

Wzorem ubiegłych lat, w Raporcie Dobrych Praktyk 2019 znalazły się przykłady odpowiedzialnych działań Carlsberg Polska, potwierdzających realizację celów programu Together Towards ZERO: 7 praktyk wieloletnich i 3 nowe.

Praktyki nowe:

ZERO marnowania wody (cele 12 i 13 SDG) to praktyka, dzięki której Carlsberg Polska stara się podnosić efektywność wykorzystywania wody w swojej działalności. Aby te cele osiągnąć, firma od lat wprowadza usprawnienia. W Browarze Okocim zmodernizowano w 2017 r. oczyszczalnię ścieków, która spełnia najwyższe standardy i służy również mieszkańcom. Rozbudowany i zmodernizowany w latach 2013-2014 Browar Kasztelan znacznie obniżył zużycie wody na kilku etapach warzenia piwa, a w Browarze Bosman dzięki usprawnieniom zgłoszonym przez pracowników gorąca woda z warzelni jest wykorzystywana także do innych celów. Zużycie wody jest ściśle monitorowane i z roku na rok się zmniejsza.

Nową zgłoszoną praktyką jest Program Ciągłego Doskonalenia (cele 8 i 9), w ramach którego wszyscy pracownicy Carlsberg Polska poniżej poziomu kierownika mogą zgłaszać pomysły usprawniające (tzw. kaizeny). Są one oceniane według określonych kryteriów i najlepsze – wdrażane. Ich autorzy oraz działy, w których pracują, są nagradzani. Od 2018 r. przyznawane są indywidualne wyróżnienia: Najlepszy Kaizen Roku, Kaizen Kwartału oraz wręczany Puchar przechodni Kaizen dla najaktywniejszego zespołu w programie.

W raporcie znalazła się także praktyka „System Zgłaszania Nieprawidłowości SPEAK UP” (cele 5 i 8). Firma Carlsberg zachęca pracowników do zgłaszania podejrzenia oraz przypadków naruszenia prawa, przepisów lub polityk wewnętrznych. Naruszenia można zgłaszać do swojego przełożonego, przedstawiciela działu HR lub Działu Prawnego, kontaktując się z Rzecznikiem Etyki lub składając zgłoszenie anonimowo przez system Speak Up. Jego jasne i czytelne zasady dają pracownikom poczucie bezpieczeństwa i są drogowskazem, jak postępować w sytuacjach, co do których mają wątpliwości, czy są etyczne.

Praktyki wieloletnie:

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    zrównoważony rozwój RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.3.228.47
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!