Carlsberg Polska zmniejszył w 2018 r. zużycie energii i CO2, ale wzrosło zużycie wody
Carlsberg Polska, trzeci największy browar w naszym kraju z udziałem w rynku ponad 19 proc., zmniejszył w 2018 roku zużycie energii oraz CO2, ale wzrosło zużycie wody – mówi Beata Ptaszyńska-Jedynak, dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska przedstawiając część wyników z Raportu Zrównoważonego Rozwoju za 2018 r. grupy Carlsberg.

- Strategia „Together towards zero” to jedna z lepszych i bardziej klarownych strategii zrównoważonego rozwoju na świecie. Do 2030 r. zakładamy w niej ograniczenie przez całą grupę emisji CO2, która spadła o 20 proc. poczynając od 2015 r., a zużycie wody spadło o 9 proc. Zakładamy, że zużycie wody w grupie spadnie docelowo w 2030 r. do 1,7 hektolitra wody na hektolitr piwa, a obecnie w grupie wynosi 3,1 hektolitra wody - mówi Beata Ptaszyńska-Jedynak.
- Ponadto wypadki ze zwolnieniem lekarskim ograniczone zostały o 35 proc., a 96 proc. produktów w grupie ma oznakowania odpowiedzialnościowe – dodaje.
Mówi też, że bardzo duży wpływ na ograniczenie śladu węglowego ma tzw. Snap Pack, czyli innowacyjne rozwiązanie opakowaniowe, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa. Snap Pack jest dostępny na rynku brytyjskim i norweskim, a stopniowo będzie wprowadzany na pozostałych rynkach. Snap Pack skleja puszki ze sobą za pomocą kropli specjalnego kleju. Dzięki temu Grupa zamierza zredukować ilość odpadów z tworzyw sztucznych na świecie o ponad 1 200 ton rocznie – co odpowiada 60 milionom plastikowych torebek.
Beata Ptaszyńska-Jedynak przyznaje, że w browarach Carlsberga w Polsce w 2018 roku zużycie wody wzrosło o 2,0 proc. wobec 2017 roku i wyniosło 3,04 hl wody na hl piwa wobec 2,98 hl wody/piwa w 2017 r., ale nastąpił spadek emisji CO2 o 5 proc. oraz spadek zużycia energii o 2,6 proc.
Ambitne cele Grupy Carlsberg określone w strategii „Together Towards ZERO” zakładają do 2030 r. zero śladu węglowego, zero marnowania wody – w tym ograniczenie jej zużycia o 50 proc., zredukowanie do zera liczby wypadków w browarach, a także zero nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu co przekłada się m.in. na zapewnienie konsumentom dostępu do bezalkoholowych wariantów piw Grupy Carlsberg. Strategia ta została stworzona we współpracy z wiodącymi światowymi ekspertami, w tym z WWF oraz Carbon Trust. Jest zgodna z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDG’s).
Carlsberg Polska to jeden z trzech największych producentów piwa w Polsce, a jego udziały w rynku w 2018 roku wyniosły 19,4 proc.(wartościowo).
Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach o wieloletniej tradycji piwowarskiej – w Browarze Okocim w Brzesku (1845), Browarze Bosman w Szczecinie (1848) i Browarze Kasztelan w Sierpcu. Oprócz tego w 2006 roku w Poznaniu powstało Centrum Usług Wspólnych Carlsberg Polska. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników.
Konsumenci mogą wybierać z szerokiej oferty marek piw takich jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen, Bosman oraz Piast.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.