Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Carlsberg zmienia opakowania

W pierwszej połowie maja na półki sklepowe trafi Carlsberg Pilsner w opakowaniach w nowej szacie graficznej. Butelka oprócz nowego kształtu będzie miała dodatkowe, przyjazne środowisku rozwiązania opakowaniowe.

Carlsberg zmienia opakowania
Carlsberg Pilsner czteropak fot. materiały prasowe

Opracowując nową szatę graficzną opakowań i kształt nowej butelki, Carlsberg nawiązał do ponad 170-letniej tradycji i dziedzictwa założyciela firmy J.C. Jacobsena. Kształt butelki jest zbliżony do swojego pierwowzoru, zaś logotyp nawiązuje do projektu logo Carlsberg, które w 1904 roku opracował słynny duński projektant Thorvald Bindesbøll.

Nowa butelka to również kilka innowacji przyjaznych środowisku.  Na etykietach został zastosowany zielony atrament z certyfikatem Cradle to CradleTM Silver, dzięki któremu nadają się one w 100 procentach do recyklingu. Zastosowanie certyfikowanego atramentu poprawia przydatność do recyklingu materiałów nim zadrukowanych. Ponadto tego typu tusze są wytwarzane z użyciem energii odnawialnej.  

Kolejną wprowadzoną zmianą są kapsle o nazwie ZerO2. Pochłaniają  one tlen z górnej części butelki (szyjki), co sprawia, że piwo dłużej pozostaje świeże, ponieważ nie następuje jego utlenianie.

Zmiany opakowaniowe będą także dotyczyć wielopaków piwa Carlsberg. Stopniowo będą one pakowane w folię termokurczliwą pochodząca w 100% z recyklingu, która po użyciu przez konsumenta również nadaje się w pełni do recyklingu. W pierwszej kolejności będzie ona stosowana w przypadku czteropaków, które wchodzą na rynek. Pełne przejście na stosowanie folii pochodzącej w 100% z recyklingu jest planowane w ciągu najbliższych miesięcy, w zależności od zakończenia pandemii. Użycie takiej folii sprawia, że o 60% zmniejszone są emisje CO2 w porównaniu do użycia folii nie pochodzącej z recyklingu.  

 - Zgodnie z hasłem marki „Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie” od ponad 170 lat nie ustajemy w wysiłkach, aby udoskonalać wszystkie aspekty naszej marki. Wprowadzając ekologiczne rozwiązania opakowaniowe, dajemy konsumentom produkt, który ma bardziej przyjazny wpływ na środowisko. Jest to też jeden ze sposobów w jaki realizujemy cele naszej strategii zrównoważonego rozwoju Together Towards Zero. – mówi Beata Grzelak odpowiedzialna za markę Carlsberg.

Carlsberg Pilsner_butelka.jpg

W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Together Towards Zero jednym z celów jest Zero śladu węglowego, zakłada on m.in. redukcję emisji dwutlenku węgla, na którą znaczący wpływ mają m.in. opakowania. Zastosowane innowacje opakowaniowe pozwolą na zmniejszenie emisji w procesie produkcyjnym.  

Wprowadzeniu nowych opakowań na rynek towarzyszą działania w mediach społecznościowych przygotowane przez agencję Kamikaze oraz materiały POS w sklepach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    butelki po piwie RSS ALERT    /    Carlsberg Pilsner RSS ALERT    /    piwo Carlsberg RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Kokon 2020-05-08 13:31:35
    Kiepskie piwo w nowym opakowaniu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!