Casualowy piątek: Marki czeskie zmieniają świat piwa
Kompania Piwowarska regularnie inwestuje w rynek HoReCa. W tym roku Browar postanowił poszerzyć swoją działalność w tym sektorze, otwierając własne restauracje pod szyldem Kozlovna, w których główną rolę gra piwo czeskiego pochodzenia Kozel.

Jak mówi nam Piotr Tomalak, dyrektor ds. rozwoju gastronomii w Kompanii Piwowarskiej, rynek gastronomiczny jest jednym z kluczowych segmentów w strategii Browaru.
– Jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej Kompanii Piwowarskiej jest budowanie doświadczeń piwnych dla konsumentów w lokalach gastronomicznych, a marki czeskie doskonale się do tego nadają. Nie tylko dzięki ogólnym pozytywnym skojarzeniom, jakie wywołują u nas Czechy, ale przede wszystkim za sprawą pierwszorzędnej jakości pochodzących stamtąd piw i całej towarzyszącej im otoczki. Marki czeskie zmieniły i dalej zmieniają świat piwa. Kozel jest największym czeskim lagerem na świecie, a tę pozycję udało mu się osiągnąć poprzez sukcesywne budowanie jakości serwowania – najlepiej nalane i zaserwowane piwo to synonimy marki Kozel – tłumaczy Piotr Tomalak.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Pozytywne skojarzenia z Czechami i tamtejszym piwem zdecydowały o otwarciu przez Kompanię Piwowarską własnych restauracji.
– Kozlovna to dla nas w pewnym sensie nowa jakość. Pierwsza sieć lokali dedykowana konkretnemu piwu z portfela KP. Jednocześnie wierzymy w sukces tego projektu – i mimo że w Polsce działają dopiero dwa lokale, już teraz planujemy otworzyć restauracje Kozlovna we wszystkich dużych miastach – mówi dyrektor ds. rozwoju gastronomii w Kompanii Piwowarskiej.
– Trendy na rynku i spożycie piwa w gastronomii wydają się sprzyjać takim miejscom jak Kozlovna. Lokale, w których można napić się ciekawych, awangardowych piw i spróbować nowych stylów czy sposobów serwowania – czyli przeżyć swoiste piwne doświadczenie – pojawiają się systematycznie już od kilku lat i wciąż nie brakuje im klientów. I choć cała kategoria piwna wolumenowo jest stabilna i rośnie tylko nieznacznie rok do roku, to wartościowo osiąga dwucyfrowe wzrosty. To pokazuje tylko, że konsumenci nie piją więcej, tylko lepiej, i chętniej wybierają piwa premium. Są gotowi zapłacić więcej za niepowtarzalne i wyjątkowe doświadczenia, stawiając na jakość piwa i najlepszy serwis – i właśnie tego mogą się spodziewać po piwach KP – dodaje Piotr Tomalak.
Czytaj więcej w Strefie Premium: Kopania Piwowarska inwestuje w rynek HoReCa i buduje sieć własnych restauracji (duży wywiad)


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.