Partner portalu
partner portalu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: polski konsument win pragnie luksusu i prestiżu (wywiad)

Joanna Semczuk, dyrektor ds. handlu i logistyki oraz członek zarządu Henkell Freixenet Polska mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o perspektywach kategorii win musujących w Polsce, winach owocowych i winach bezalkoholowych. Jej zdaniem trend convenience, premiumizacja i otwartość na innowacje to trendy, które wyraźnie wpływają na zachowania konsumentów. - Dzisiaj nie dla wszystkich najważniejsze jest kryterium cenowe. Również w winach musujących konsument pragnie luksusu i prestiżu - mówi Joanna Semczuk.

Casualowy piątek: polski konsument win pragnie luksusu i prestiżu (wywiad)
casualowy piątek
Joanna Semczuk fot. Henkell Freixenet Polska

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 12-12-2019, 13:41

Jakie działania podejmowała w tym roku firma, aby zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność na polskim rynku alkoholi  (sprzedażowe, marketingowe, produktowe, inwestycyjne) i jakie są plany na rok 2020?

Firma Henkell Freixenet Polska buduje swoją obecność na rynku w kilku istotnych kategoriach. Przynależność do międzynarodowej grupy Henkell Freixenet światowego lidera w kategorii win musujących z wartościowym udziałem 10,3% * gdzie kolejny konkurent osiąga udział wartościowy  zaledwie 4,9% , to dla nas ogromne zobowiązanie. Z tego też względu  właśnie tej kategorii poświęcamy naszą szczególną uwagę. W naszej strategii 2020-2025 jasno mamy zdefiniowany cel – chcemy również w Polsce zajmować pozycję lidera i eksperta w kategorii win musujących.  Dla obserwatorów rynku nie jest tajemnicą, że kategoria win musujących pozostaje w Polsce jak i na świecie pod dużym wpływem prosecco. To wina prosecco generują największe wzrosty stając się tym samym siłą napędową rynku win musujących. Przez ostatnie 10 lat światowy rynek prosecco urósł z 91.1milionów butelek do 379,4 milionów butelek*. W Polsce ta dynamika w ciągu ostatnich 5 lat jest jeszcze bardziej imponująca.  

Od lat skrupulatnie analizujemy trendy rynkowe w Polsce i na świecie, dlatego nie jest to dla nas zaskoczeniem. Marka Mionetto Prosecco jako pierwsza rozpoczęła aktywne promowanie nowego, włoskiego stylu picia bąbelków w lecie, nie tylko celebrując wielkie okazje ale dla codziennych małych przyjemności. Jako jedni z pierwszych rozpoczęliśmy promowanie kategorii prosecco i staliśmy się katalizatorem wzrostu. W wyniku intensywnych działań w handlu, gastronomii a także niestandardowych aktywności komunikacyjnych Mionetto zajmuje pozycję lidera na rynku**  i stała się praktycznie synonimem kategorii prosecco. Patrząc strategicznie w przyszłość nie należy zapominać również o innych kategoriach win musujących. Przykładem jest choćby hiszpańskie wino musujące cava. Na świecie – kategoria znana od lat o znaczącym wolumenie aż 246,6 milionów butelek. W Polsce ta kategoria również cieszy się coraz większą popularnością. Dla naszej firmy to idealny czas, bowiem stając się właścicielem największej pod względem wartości marki win musujących na świecie Freixenet* mamy do zaoferowania naszym polskim konsumentom szerokie portfolio, trafiające w każde nawet najbardziej wyrafinowane gusta.

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    wina musujące RSS ALERT    /    wina owocowe RSS ALERT    /    wina bezalkoholowe RSS ALERT    /    Henkell Freixenet Polska RSS ALERT    /    Henkell & Co. Vinpol Polska RSS ALERT    /    Joanna Semczuk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.220.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!