Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Właściciel pubów Jabeerwocky inwestuje we własny browar

Po przerwie spowodowanej pandemią puby Jabeerwocky wróciły do działania z ogromną ambicją dalszego rozwoju. W ciągu 2-3 miesięcy właściciel pubów planuje uruchomienie własnego browaru pod marką Jabeerwocky oraz otwarcie kolejnych lokali. O strategii rozwoju marki opowiada Rafał Kowalczyk, właściciel marki i browaru, międzynarodowy sędzia piwny, wykładowca Sensoryki Piwa na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu i przede wszystkim miłośnik piwa.

Właściciel pubów Jabeerwocky inwestuje we własny browar
Rafał Kowalczyk, właściciel marki i browaru Jabeerwocky, fot. materiały prasowe

Portalspozywczy.pl: Skąd pomysł na otwarcie własnego browaru?

Rafał Kowalczyk, właściciel marki i browaru Jabeerwocky: Browar zawsze był elementem rozwoju marki. Na początku piwnej rewolucji, 6-7 lat temu, trwały już prace nad naszym browarem rzemieślniczym, który byłby pierwszym w Polsce. Finalnie powstał, jednak nigdy nie wystartował, gdyż wielkość instalacji 2hl była niewystarczająca, aby zrobić z tego przedsięwzięcie w odpowiedniej skali. Historia tyle romantyczna, co pouczająca, a zdobyte doświadczenie bezcenne. Zdecydowałem więc, iż na początku powstanie pub – miejsce wyjątkowe dla warszawskich piwnych geeków. Pub Jabeerwocky odniósł sukces i parę lat później można było pomyśleć o dalszym rozwoju w kierunku otwierania kolejnych pubów w innych miastach i wreszcie browaru w odpowiedniej jakości, wielkości oraz z odpowiednią infrastrukturą. Dzisiaj mamy kilka pubów, co w momencie uruchomienia produkcji ułatwi nam początkową sprzedaż piwa z naszego browaru. Zyskujemy też wyjątkową elastyczność promocji i testowania nowych produktów. A franczyzowe puby mogą pochwalić się unikatową ofertą.

Jakie są plany związane z warzeniem i dystrybucją piwa?

Nasz browar wystartuje z jedną halą produkcyjną, gdzie będziemy rozlewali butelkę w dwóch rozmiarach 500 ml i 330 ml oraz być może puszkę 500 ml. Oczywiście będziemy rozlewali piwo do beczek i mam nadzieję, że nie tylko na potrzeby naszych firmowych pubów. Będziemy używali 30 l beczek one-way, czyli w typie PETainer. Postaramy się, aby oferta naszych piw była różna - klasyczna i nowofalowa. Na naszej 1 ha działce znajdują się również zabytkowe budynki ceglane. W pomieszczeniach tych będzie zlokalizowany największy przy-browarny pub oraz unikatowa produkcja piw Barrel Aged, dzikich i kwaśnych. Takie piwa leżakują w beczkach drewnianych, czasem po innych szlachetnych alkoholach przez miesiące, a nawet lata. Są to produkty drogie, ale dzięki dużej skali produkcji, którą planujemy, mam nadzieję, że cena piw będzie przystępna.

Ile rocznie browar będzie mógł uwarzyć piwa?

W naszym browarze i przy obecnej warzelni (40 hl) będziemy mogli uwarzyć maksymalnie 35 tys. hektolitrów piwa rocznie – to jest aż 7 mln butelek. W chwili obecnej produkujemy już nasze piwo kontraktując nasze receptury w dwóch browarach. Planujemy, że w grudniu będziemy przechodzili na własną produkcję, wówczas portfolio piw znacząco się zmieni, a my łatwiej dostosujemy się do wymogów rynku i dystrybutorów.

więcej informacji:

Rafał Kowalczyk RSS ALERT    /    Jabeerwocky RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    piwa kraftowe RSS ALERT    /    browar RSS ALERT    /    Puby RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    casualowy piątek RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • pzdr 2020-08-14 13:41:03
    Powodzenia,ale do tej pory piwa z browary JaBeerWocky były mocno przeciętne.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!