Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Centrum Wina otwiera sklep w Bydgoszczy, będzie kolejny w tym roku

Centrum Wina otwiera 23. sklep specjalistyczny – w Bydgoszczy a do końca roku planuje poszerzyć sieć o drugą lokalizację, w Katowicach. To odpowiedź Grupy Ambra na rosnącą sprzedaż win spokojnych i potrzeby konsumentów, którzy w badaniach rynkowych deklarują, że nie kupują win w sklepach specjalistycznych, bo nie ma ich w okolicy.

Centrum Wina otwiera sklep w Bydgoszczy, będzie kolejny w tym roku
Centrum Wina otwiera sklep w Bydgoszczy a do końca roku też w Katowicach. fot. Grupa Ambra

Centrum Wina otworzy 4 marca sklep w największym bydgoskim Centrum Handlowym Zielone Arkady zlokalizowanym w sercu miasta. Na 60 mkw. zaproponuje ponad 500 win z całego świata. Na nowych klientów czekać też będzie jeden z największych w Polsce programów lojalnościowych KOCHAM WINO.

- Dziś w całej Polsce Kocham Wino ma ponad 79 000 członków. Nasz do tej pory najmłodszy sklep w Lublinie w ciągu dwóch lat funkcjonowania zyskał ponad 2.500 klubowiczów. Popularyzacja kultury picia wina w Polsce to nasza pasja - mówi Krzysztof Pogorzelec, Manager Marketingu Sprzedaży Detalicznej Ambra.

Z raportu Grupy Ambra za I półrocze roku obrotowego 2015/2016 wynika, że sieć sklepów Centrum Wina osiągnęła dwucyfrową dynamikę sprzedaży. Rośnie też cały rynek fine wines (wina powyżej 20 zł), który w 2015 roku zanotował wzrost ilościowy o 22 proc., a wartościowy +19 proc.

W porównaniu do innych krajów europejskich spożycie wina w Polsce wciąż jest małe: 3,2 litra na głowę, podczas gdy np. w Danii jest to 14,05 litra, w Wielkiej Brytanii 21,99 litra, a w Hiszpanii 21,26 litra.

Z badania postaw konsumenckich przeprowadzonych na zlecenie Ambra wynika, że aż 39 proc. badanych nie kupuje win spokojnych w sklepach specjalistycznych, bo nie ma ich w okolicy, a 29 proc. kupuje wino przy okazji innych zakupów.

Dodajmy, że aż 20 z 23 sklepów Centrum Wina zlokalizowanych jest w galeriach handlowych. Najwięcej punktów, bo aż sześć mieści się w Warszawie. Łącznie sieć obecna jest w 12 miastach Polski.

Optymalne wykorzystanie potencjału rozwoju rynku wina w Polsce i rozwój sieci winiarskich sklepów specjalistycznych są elementami strategii rozwoju Grupy Ambra.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Pod szyldem Centrum Wina grupa prowadzi sieć 23 specjalistycznych sklepów, oferujących wina z ponad 50 regionów świata, dostępne równocześnie w serwisie internetowym Winezja.pl.

Centrum Wina współpracuje z najlepszymi winnicami na świecie zrzeszonymi w grupie rodzin winiarskich „Primum Familiae Vini”. Jest też jednym z głównych dostawców wina do hoteli, restauracji i barów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Krzysztof Pogorzelec RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Centrum Wina RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    sklepy specjalistyczne RSS ALERT    /    sklepy winiarskie RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • JAPI 2016-03-13 07:31:34
    Rzetelność portalu jest imponująca.Tutaj się dowiedziałem ,że średnia spożycia wina to 3,2 litra. We wcześniejszym artykule o wzroście spożycia wina portal podaje ze jest to 6 litrów.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.3.228.47
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!