Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Czy w czasach epidemii na whisky można zarobić?

Dziś whisky to trzecia najchętniej spożywana kategoria alkoholi w Polsce. Do jego wyjątkowego wachlarza smakowo-aromatycznego przekonują się kolejni miłośnicy mocnych trunków. Okazuje się jednak, że jej zastosowanie może być znacznie szersze - oprócz radości dla podniebienia może bowiem, przy niepewnej obecnie sytuacji na rynkach finansowych, przynieść również pokaźne zyski dla portfela.

Czy w czasach epidemii na whisky można zarobić?
Dziś whisky to trzecia najchętniej spożywana kategoria alkoholi w Polsce; fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl / informacja prasowa
Data: 25-03-2020, 12:39

Kilka lat temu whisky przebojem wdarła się na polskie salony. Od tego czasu jej popularność systematycznie rośnie, a fanów na popularną „szkocką” przybywa we wszystkich częściach kraju. O rosnącym zainteresowaniu tym alkoholem świadczą dane rynkowe.  W 2018 roku, jak podawała agencja Nielsen w swoim raporcie, Polacy wydali na whisky ponad 2,3 miliarda złotych, co oznaczało wzrost rok do roku o 11,5 proc. Jeśli wierzyć prognozom, jej sprzedaż będzie rosnąć w najbliższych latach w podobnym tempie i przed 2025 rokiem przekroczy barierę 6 milionów skrzynek rocznie. Według szacunków IWSR (International Wine and Spirits Research) udział whisky w konsumpcji alkoholi Premium w Polsce wzrośnie do 14 proc. w zaledwie 4 lata. Polski klient często sięga po whisky – na razie głównie w celach smakowych, ale wkrótce może się to zmienić. Okazuje się bowiem, że ten popularny, mocny trunek jest również bardzo skutecznym narzędziem inwestycyjnym, które zwłaszcza teraz – w kontekście niskiego oprocentowania lokat bankowych i niepewnej sytuacji na rynkach finansowych, może nam przynieść pokaźne stopy zwrotu zainwestowanych środków.

Wysoka moc inwestycyjna whisky nie jest wyłącznie wytworem marketingowym samej branży. O znaczących wzrostach zaświadcza Indeks Rare Whisky Apex 1000, będący najszerszym wskaźnikiem cen na rynku whisky. Wskaźnik ten w ciągu ostatnich 10 lat wzrósł ponad siedmiokrotnie (+700%). Przypomnijmy, że indeks śledzi ceny 1000 butelek whisky o największym potencjale inwestycyjnym. Jeśli myślimy o pokaźnym zwrocie z inwestycji, samo obserwowanie indeksu to jednak trochę za mało. Konieczne jest także śledzenie trendów rynkowych, czytanie profesjonalnej prasy, a także monitorowanie forów tematycznych.

Ostatnie lata były bardzo owocne dla osób inwestujących w whisky. Żaden okres prosperity nie trwa wiecznie, stąd prędzej czy później będziemy świadkami spowolnienia w branży. Póki co warto jednak korzystać na aktualnych wzrostach. Nie jest tajemnicą, że ogromny popyt na whisky znacząco wywindował jej ceny.

- Podobna sytuacja miała miejsce w latach 80-tych, gdzie potężny kryzys skutkował zamknięciem wielu destylarni. Wiele trunków pochodzących z upadłych biznesów można było wtedy kupić za bezcen. Prędzej czy później rynek dojdzie do „swojego sufitu” i klienci wyhamują z zakupami, a wtedy inwestowanie w whisky może okazać się mniej opłacalne – przekonuje Jarosław Buss, właściciel firmy Tudor House i organizator corocznego festiwalu Whisky Live Warsaw. Kiedy to nastąpi, nikt nie wie. Jedno jest pewne - na takiej inwestycji zdecydowanie nie stracimy. W końcu whisky, w odróżnieniu np. do wina, na pewno się nie popsuje.

więcej informacji:

whisky RSS ALERT    /    inwestowanie w whisky RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.188.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!