Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Dorota Durakiewicz z Wyborowa Pernod Ricard o segmencie wódek top premium (pełna rozmowa)

O segmencie wódek top premium w Polsce, a także o rozwoju i planach marki Ostoya, jednej z najmłodszych marek w portfolio Wyborowa Pernod Ricard mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dorota Durakiewicz, Senior Brand Manager marki Ostoya Vodka.

Dorota Durakiewicz z Wyborowa Pernod Ricard o segmencie wódek top premium (pełna rozmowa)
Dorota Durakiewicz, Senior Brand Manager marki Ostoya Vodka fot. Wyborowa Pernod Ricard

Jak Wyborowa Pernod Ricard ocenia dotychczasową sprzedaż marki Ostoya w Polsce i działania tej marki?

Ostoya Vodka jest młodą marką z segmentu top premium. Na rynku zadebiutowała w marcu 2015 roku, niecałe dwa lata temu. W związku z tym, najważniejsze zadania, które przed nami stoją, to budowanie świadomości oraz rozwój sieci dystrybucji. Jest to ciekawe wyzwanie, bo rynek jest niezwykle dynamiczny i konkurencyjny.

Segment wódek czystych top premium rośnie 6 proc. rok do roku głównie dzięki pojawieniu się na rynku nowych marek, których było w ostatnim czasie stosunkowo dużo. Jest to nowy trend, w ubiegłych latach bowiem nowe marki wódki czystej pojawiały się w niższych segmentach.

Konkurencji się jednak nie boimy. Obecnie Ostoya Vodka posiada 1 proc. udziału w segmencie top premium. Na tle polskich marek, które długo są obecne na krajowym rynku i w świadomości konsumentów, to wynik który jest dla nas w tym momencie zadowalający. Możemy się pochwalić dynamiką wzrostu – 258 proc. to bardzo dobry rezultat, należy oczywiście pamiętać że zaczynaliśmy od zerowej bazy.

Wierzymy, że konsumenci doceniają wysoką jakość produktu, którą potwierdza certyfikat Polska Wódka oraz unikatowe pochodzenie naszego głównego składnika - pszenicy dojrzewającej w regionie bieszczadzkim. Interesują nas nie tylko promocje cenowe, ale przede wszystkim strategiczne i długofalowe działania skierowane do konsumentów.

Jaka jest strategia sprzedażowa dla marki Ostoya? Jakiej wielkości nakłady marketingowe zostaną przeznaczone na tę markę w najbliższych latach i jakie będą prowadzone działania dla tej marki? Jakie są plany rozwoju marki? Czy będzie poszerzane portfolio np. o nowe smaki?

 Tak jak już wcześniej podkreślałam, myślimy długofalowo. Pozycjonowanie marki oraz strategia przyjęta na najbliższe lata przynoszą pozytywne rezultaty, więc będziemy je kontynuować. Szczególnie dbamy o widoczność w punktach sprzedaży oraz spójność przekazu. Konsument musi otrzymać ten sam komunikat na produkcie, który zobaczy na półce w sklepie oraz na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych.

 Konsekwentnie komunikujemy tożsamość marki, czyli jej bieszczadzkie korzenie oraz związek z naturą i troskę o miejsce pochodzenia. Właśnie dlatego powstał projekt „OSTOYA DLA WILKÓW”. W ramach akcji, marka Ostoya Vodka wspiera działania na rzecz ochrony wilków prowadzone przez WWF Polska. Ambasadorem akcji został Marcin Dorociński. Spot z jego udziałem promuje ten ważny dla nas projekt.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    alkohole premium RSS ALERT    /    Ostoya Vodka RSS ALERT    /    Wyborowa Pernod Ricard RSS ALERT    /    Dorota Durakiewicz RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    wódki super premium RSS ALERT

KOMENTARZE (7)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • smakosz 2017-01-01 13:15:13
    Jedna z lepszych ale droga,chyba ze eurocash winduje cenę
  • qwer 2017-01-03 08:06:56
    syf jakich mało jak byś widział w jakich warunkach to jest produkowane to do ust byś tego nie wziął , a pszenicy jest tam tyle co kot napłakał, większość pszenżyta !!1
  • gorzkuj 2017-01-04 12:24:52
    zawistny koment jakiegoś zakompleksieńca. Nawet jak jest pszenżyta to jest robione tradycyjnie i pokorą !
  • Stanisław 2017-01-09 08:05:30
    Kolego gorzkuj właśnie nie masz racji to co napisał \"qwer\" to niestety prawda sam jestem z branży i znam większość gorzelni w Polsce i te co współpracują z wyborową i wszyscy mają o nich bardzo złe zdanie, polityka wyborowej w dużej mierze polega na cenach dampingowych i wykorzystywaniem złej koniunktury w przemyśle gorzelniczym i po kolei gorzelnie które współpracują z wyborową zamykają firmy bo się zadłużają i produkcja przynosi im straty. Nie mogę zrozumieć złodziejskiej polityki wyborowej która wymaga nie wiadomo jakiej jakości a płaci gorzej niż za spirytus techniczny, tak się nie da ponieważ gorzelnicy aby przetrwać oszukują i będą oszukiwać na surowcu. Już kiedyś jakieś 4 lata temu jak by Szwajcaria się uparła to by wyborawa padła z powody dużych odszkodowań za pisanie że ich wódka jest z żyta a tam jak sprawdzili Szwajcarzy było tyle co kot napłakał. I po tym nic ich nie nauczyło i nadal płacą groszę za spirytus, co to jest 2.20 do 2,30 z litry spirytusu to niech się nie dziwią że są oszukiwanie. I dlatego tacy oszuści powinni PAŚĆ tym bardziej że to nie jest Polska firma tylko Francuska
  • zdziercy 2017-01-09 13:05:58
    znam temat, we wszystkich polmosach tak jest, nic nie zapłacic lub ze zwłoką i najlepiej rektyfikat dowiezc

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!