Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Drogie alkohole coraz częściej ofiarą podróbek

Butelka dobrego wina czy kilkunastoletnia whisky to chętnie wybierane prezenty. Niestety klienci oraz sprzedawcy muszą być coraz bardziej ostrożni, bo tak samo jak odzież czy perfumy, podrabiane są alkohole. Dane Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) pokazują, że tylko z tytułu niezapłaconej akcyzy i podatków polski budżet traci rocznie 47 mln euro.  W skali całej Unii Europejskiej kwota sięga 1,2 mld euro – ostrzega firma Checkpoint Systems Polska.

Drogie alkohole coraz częściej ofiarą podróbek
Z tytułu niezapłaconej akcyzy i podatków polski budżet traci rocznie 47 mln euro. W skali całej Unii Europejskiej kwota sięga 1,2 mld euro – fot. Shutterstock

- Walka z podrobionymi towarami nigdy nie była łatwa. Oszuści czerpią z falsyfikatów ogromne zyski i bez problemu nauczyli się podrabiać także hologramy czy certyfikaty pochodzenia. Samodzielna ocena przez konsumenta czy produkt jest autentyczny staje się coraz trudniejsza – mówi Ewa Pytkowska, dyrektor ds. sprzedaży w Checkpoint Systems Polska.

Dane Forbes pokazują zas, że już 20 proc. sprzedanych na świecie butelek wina to podróbki. Producenci działający uczciwie tracą na tym procederze 1,3 mld euro rocznie, a ich poddostawcy jak np. rolnicy i cały przemysł spożywczy 1,7 mld euro rocznie.

W informacji prasowej Checkpoint Systems Polska wskazuje, że to ogromne straty, które nie tylko osłabiają budżety państw, ale odbierają legalne miejsca pracy. Narażeni są też konsumenci – nie wiadomo jaki produkt znajduje się butelce, z czego został zrobiony i czy nie zagraża naszemu zdrowiu lub życiu. Straty ponoszą także sprzedawcy – nawet nieświadoma sprzedaż podrobionego produktu naraża ich na straty wizerunkowe wśród konsumentów i grozi konfiskatą takiego towaru.

Walka z podróbkami toczy się od dawna, a konsumenci często nie mają czasu, wiedzy ani ochoty na instalowanie różnych aplikacji weryfikujących autentyczność produktów. Do tego producenci stosują przeróżne ich formy, co utrudnia konsumentom rozeznanie się w ich gąszczu. Hologram czy certyfikat naklejony na butelkę można podrobić. Rosną więc oczekiwania konsumentów wobec producentów i sprzedawców detalicznych w kwestii zapewnienia autentyczności produktu.

Firma Checkpoint, będąca częścią CCL Industries, jest dostawcą zintegrowanego rozwiązania RF/RFID dla sprzedawców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wina RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    Checkpoint Systems RSS ALERT    /    Ewa Pytkowska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.70.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!