Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Dynamika rynku piwa będzie oscylować od minus do plus 1,0 proc.

Dynamika rynku piwa może w tym roku i w latach kolejnych oscylować od minus 1 do plus 1 proc. – ocenia prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, Guillaume Duverdier. Na rynek piwa mają wpływ nie tylko pogoda czy zachowania konsumenckie, ale też zmiany w wielkości populacji.

Dynamika rynku piwa będzie oscylować od minus do plus 1,0 proc.
Guillaume Duverdier, prezes ZPPP Browary Polskie, a także prezes Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 10-03-2016, 13:45

- To co się dzieje w populacji ma odbicie w kategorii piwa, dlatego stabilizacja w populacji odbija się stabilizacją na rynku piwa i jeśli populacja w Polsce zacznie się kurczyć w przyszłości to piwo też przejdzie ten sam trend – mówi Guillaume Duverdier.

Pytany o zachowanie i trendy na rynku piwa w 2106 roku prezes mówi: - Nadejdzie taki moment, że cała branża będzie musiała zdać sobie sprawę, że wzrost nie będzie pochodził z wolumenu, a ze wzrostu wartości i segment, który do tego się przykłada to innowacje. One w tej chwili prawie nam kompensują straty w innych segmentach takich jak piwa mocne .

- Ja jestem optymistą i mam nadzieję, że segment innowacji nie tylko zrekompensuje, ale również przewyższy pozostałe sgmenty i to jest w interesie branży. Nie jestem w stanie powiedzieć, kiedy to się zdarzy, ale się zdarzy – podkreśla Duverdier.

- Patrząc na 2015 rok i nawet biorąc pod uwagę dobrą pogodę, to jednak to nie wpłynęło na bazę i w ostatnich latach mieliśmy stabilizację w konsumpcji, ale też w latach kolejnych będą takie wahania wolumenu od plus jeden do minus jeden procent w zależności od tego co się zdarzy - dodaje.

Z danych ZPPP Browary Polskie i Nielsena wynika, że rynek piwa wzrósł wolumenowo o 1,4 proc. w 2015 roku, a wartościowo o 0,8 proc.

Prezes Duverdier podkreśla, że spożycie piwa na głowę w Polsce to ok. 97-98 litrów i od około sześciu lat to spożycie jest stabilne i w związku z tą stabilizacją i zmianami w trendach konsumenckich rynek stał się ekstremalnie konkurencyjny,  dlatego też przyrost wartościowy jest mniejszy niż wolumenowy.

- Do tej pory branża radziła sobie z tym problemem poprzez innowacje, dlatego widzimy tak wiele nowych produktów na rynku, które przynoszą większe przychody niż lagery – mówi Guillaume Duverdier.

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie RSS ALERT    /    Browary Polskie RSS ALERT    /    Guillaume Duverdier RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.78.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!