Partner portalu
partner portalu
Alkohole i używki

Dyr. zarządzający Stock Polska: podatek od „małpek” może zabić spadający rynek, branża zaproponuje rządowi zmiany

W 2020 roku kategoria i cały rynek alkoholi mocnych zanotuje spadki ze względu na niespodziewane wprowadzenie przez rząd podwyżki akcyzy na alkohole od 2020 roku, Jeśli zaś dodatkowo zostaną wprowadzone w życie plany opodatkowania alkoholi w małych formatach, to może całkiem „zabić branżę”. Branża będzie proponować zmiany w projekcie ustawy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl dyrektor zarządzający Stock Polska Marek Sypek.

Dyr. zarządzający Stock Polska: podatek od „małpek” może zabić spadający rynek, branża zaproponuje rządowi zmiany
Marek Sypek fot. PTWP

- Rynek w tym roku i tak spadnie już przez sam fakt wprowadzenia 10-procentowej podwyżki akcyzy i jest to jasne dla każdego, kto sobie policzy jakie będą podwyżki cen alkoholi po wzroście akcyzy, co automatycznie doprowadzi do tego, że popyt będzie spadał – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Sypek.

- Jeśli ustawa, o której mówimy miałaby się zmaterializować w tym roku, to dodatkowo jej wprowadzenie może całkowicie zabić tę branżę, bo doprowadzi do bardzo dużych spadków popytu i bardzo mocnego wzrostu konsumpcji piwa - dodaje.

I podkreśla, że plany rządowe dotyczące opodatkowania czy to alkoholi w małych formatach tzw. „małpek” czy to napojów z zawartością cukru planowanym podatkiem cukrowym, wciąż „oszczędzają” branżę piwną.   

- Ustawa nazwijmy ją „piwną” dotyczy opodatkowania małych formatów alkoholi, ale też opodatkowania cukru. I to jest szalenie śmieszne w tym wszystkim, bo biorąc pod uwagę indeks glikemiczny piwa, to ponad 60 proc. otyłości brzusznej powodowane jest u mężczyzn właśnie konsumpcją piwa i nie ma nic bardziej tuczącego niż piwo – wskazuje Marek Sypek.

- Połączenie tych dwóch ustaw, które właśnie mają promować sprzedaż piwa na polskim rynku jest z jednej strony ogromnym zagrożeniem dla zdrowia konsumentów, z drugiej strony dla naszej branży alkoholi mocnych, a z trzeciej strony dla budżetu, bo bardzo szybko ministerstwo finansów zorientuje się, iż straci ogromne pieniądze na samej tej ustawie opodatkowania przysłowiowej „małpki”, a piwa nie - dodaje.

- Zakładam jednak, że ministerstwo zmieni tę ustawę, a my jako Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy wrócimy do resortu z propozycją, która w sposób etyczny i uczciwy będzie traktowała wszystkich graczy na rynku alkoholowym – zaznacza dyrektor zarządzający Stock Polska, która jest członkiem ZP PPS.

Czytaj też: „Eksperci komentują pomysł prozdrowotnych działań: 1 zł opłaty za małpkę, 70 gr za słodzony napój”
 
Czytaj też: „Branża spirytusowa: dodatkowa opłata od małpek to atak na branżę”

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    alkohole małpki RSS ALERT    /    alkohole mocne RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    ZP PPS RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT    /    Marek Sypek RSS ALERT    /    Stock Polska RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    podatki RSS ALERT    /    podatek cukrowy RSS ALERT    /    podatek akcyzowy RSS ALERT    /    akcyza RSS ALERT    /    akcyza na alkohol RSS ALERT    /    podatek od małpek RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • yzy 2020-01-22 13:13:39
    niech producenci małpek sami zorganizują recykling tych wszystkich buteleczek, które walają się po rowach i na trawnikach. Wtedy będzie argument przeciwko podwyższaniu akcyzy... nie chce się? To trzeba płacić wyższy podatek, śmieci same się nie sprzątają. Już nie mówiąc o tym, że małpki to produkt dla ukrytych alkoholików
    • zxz 2020-01-23 09:57:37
      przecież podatek od małpek nie ma być przeznaczony na recykling szklanych opakowań ...
  • Andrzej 2020-01-23 09:34:47
    Naprawdę to są słowa tego Pana? On twierdzi, że to przez piwo się tyje?! Ręce opadają.
  • Aśka 2020-01-23 18:04:15
    Kolorowe "małpki" z wódką to szatański produkt. Wymyślono je, aby ludzie się uzależniali, ukrywając z piciem. O to tu chodzi. Szczególnie niebezpieczny dla kobiet.
  • PH 2020-01-23 20:58:43
    Na pojemnościach 0,1 i 0,2L producencie zarabiają dużo więcej niż na pojemnościach 0,5 i 0,7l. Stąd takie ciśnienie i panika u nich. Spójrzcie jak jesteście w sklepie co stoi za sprzedawcą. Co stoi w lodówkach Stocka i CEDC. Same małe pojemności. Ogólnie chodzi o KASĘ

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.222.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!