Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Dyrektor KP: Można wprowadzić na rynek nowy produkt bez głośnych kampanii

- W osiągnięciu sukcesu rynkowego kluczowe jest dobre rozpoznanie potrzeb konsumentów i trendów rynkowych. Równie istotny jest moment wprowadzenia produktu na rynek - chodzi o to, by zagospodarować pewną niszę, być pierwszym w konkretnej kategorii, co pozwoli zbudować w świadomości konsumenta skojarzenie tej kategorii z konkretnym brandem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Radosław Pawlak, dyrektor ds. innowacji marketingowych w Kompanii Piwowarskiej.

Dyrektor KP: Można wprowadzić na rynek nowy produkt bez głośnych kampanii
Radosław Pawlak, dyrektor ds. innowacji marketingowych w Kompanii Piwowarskiej

Radosław Pawlak nie chciał nam podać, ile kosztuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. - Trudno tutaj generalizować i podać jakąś konkretną kwotę, ponieważ zawsze zależy to od produktu. Jednak w przypadku każdej nowości są pewne stałe składowe: koszt rozwoju produktu, badań, grafik, przygotowalni, pracy różnych agencji czy instytutów badawczych. Natomiast samo wprowadzenie produktu na rynek może generować różne koszty ze względu na to, że może zostać przeprowadzone w różny sposób, w różnej skali. Na przykład inaczej wprowadzaliśmy Lecha Shandy, a inaczej ostatnio Green Mill Cider - mówi dyrektor ds. innowacji w KP SA.

Jak dodaje, przykład Green Mill Cider czy limitowanej reedycji 10,5 pokazuje, że da się z sukcesem wprowadzić na rynek nowe pozycje bez towarzyszących im głośnych kampanii reklamowych.

- Wierzymy w siłę słowa, w to, że wiele zdziałać można marketingiem szeptanym. Przy czym każdy z tych dwóch produktów to odmienny przypadek. Cydr to kategoria, która dopiero tworzy się w Polsce i zdobywa konsumentów. Tutaj nastawiamy się na edukację, zaznajamianie konsumentów z napojem, z którym - być może - wcześniej się nie zetknęli. Tymczasem 10,5 to dla obecnych 30-40-latków osób piwo z czasów młodości, marką, którą pamiętają i często darzą sentymentem. Wystarczyło, że ktoś zauważył na sklepowej półce piwo, które zniknęło z rynku dekadę temu, i podzielił się tym ze znajomymi. Kampania okazała się niepotrzebna, bowiem konsumenci pocztą pantoflową przekazywali sobie informację o powrocie 10,5, a rekomendacja okazała się skuteczniejsza niż reklama - dodaje Radosław Pawlak. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

kampanie reklamowe RSS ALERT    /    Radosław Pawlak RSS ALERT    /    Lech Garmażeria Staropolska RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Green Mill Cider RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    cydr RSS ALERT    /    piwo 10,5 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!