Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Dyrektor Platinum Wines: Wina, a szczególnie prosecco oparły się pandemii. W trendzie będą wina aromatyzowane

Pandemia znacząco uderzyła w handel alkoholami, ale na tle całego sektora, pozytywnie wyróżnia się branża winiarska, a w tej kategorii prym wiedzie prosecco, które jest tańsze niż szampan i idealnie wpisuje się w gusta polskich konsumentów. - Dzięki tym czynnikom Polska jest jednym z krajów z największym wzrostem spożycia prosecco - mówi Witold Franczak, dyrektor generalny Platinum Wines. Ocenia też, że wina aromatyzowane wkrótce będą dużą konkurencją dla prosecco.

Dyrektor Platinum Wines: Wina, a szczególnie prosecco oparły się pandemii. W trendzie będą wina aromatyzowane
Witold Franczak fot. materiały prasowe

- W 2019 r. wzrost spożycia wina w Polsce sięgnął 8 proc. w tym roku jest on niższy i wynosi około 4 proc. Ale i tak jest to znaczący wzrost, w porównaniu z innymi segmentami rynku alkoholowego. Duża dynamika wzrostu sprawia, że wino trzyma się mocno, bez względu na okoliczności. Ponadto polski model picia wina zaczyna przypominać ten znany z innych krajów, gdzie spożywa się więcej wina białego niż czerwonego - mówi Witold Franczak, dyrektor generalny Platinum Wines.

- Olbrzymia popularność prosecco na polskim rynku – głównie wśród pań – bierze się stąd, że w porównaniu z innymi winami musującymi (cava, szampan ), zawiera ono kilkakrotnie więcej cukru (mam na myśli prosecco classico). To zaś idealnie wpisuje się w gust polskich konsumentów. Istotnym czynnikiem jest także cena prosecco - jest ono zdecydowanie tańsze niż szampan. Dzięki tym czynnikom Polska jest jednym z krajów z największym wzrostem spożycia prosecco - dodaje.

I wskazuje, że pandemia oszczędza segment win.

- W czasie, gdy sprzedaż piwa i mocnych alkoholi mocno spadła, wina mogą w tym roku zanotować delikatny wzrost. Ludzie przestali pić wódkę, chcą być trzeźwi i zdrowsi, dlatego wybierają alkohol, w którym są antyoksydanty oraz bogate składniki mineralne. Ponadto wino stało się towarzyszem ludzi zamkniętych we własnych domach – spożywamy je do posiłków i po to, żeby się zrelaksować – mówi Witold Franczak.

- Trzeba także podkreślić, że wino od paru lat w Polsce jest trendy. Jest to też efekt podróży naszych rodaków głównie w obszar basenu morza Śródziemnego i Czarnego – kolebki wina. Programów kulinarnych – winiarze sporo się napracowali, żeby wypromować wino i teraz to zaczyna przynosić efekty - dodaje.

Jego zdaniem taki trend utrzyma się również po pandemii.

- Polacy są daleko za Europą, jeśli chodzi o spożycie wina. Przed nami jest więc wszystko. Przewiduję, że w Polsce będzie podobnie jak w Skandynawii. Tam jeszcze niedawno piło się tyle, co u nas, czyli 5 litrów wina rocznie. Teraz jest to kilkanaście litrów. Myślę, że osiągniemy ten poziom za 5-8 lat – ocenia dyrektor generalny Platinum Wines.

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Witold Franczak RSS ALERT    /    Platinum Wines RSS ALERT    /    prosecco RSS ALERT    /    wina aromatyzowane RSS ALERT    /    JNT Group RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Handlowiec 2020-12-04 17:06:09
    Czy Pan Witek wciąż o godzeni 7 rano wysyła wszystkim pracownikom sms z treści "do boju, jedziemy, handlujemy !!!" ?? Jeden z gorszych CEO w Sobieski Sp. z.o.o Jak tacy ludzie dostają się na takie stanowiska?
    • Piotr 2020-12-20 00:37:36
      A co ty myślałeś że wypłatę dostaniesz za friko do boju popieram działania Pana Witka a te SMS motywują do pracy nic w tym dziwnego bardzo fajny gość.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.242.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!