• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dyrektywa tytoniowa nie taka straszna

Branża tytoniowa w Polsce, coraz bardziej martwi się wprowadzeniem unijnej dyrektywy i przekonuje, że stracą na niej zarówno konsumenci, jak i budżet państwa. Z kolei Polska Izba Handlu mówi o wzroście szarej strefy i utrudnieniach dla sprzedawców. Jednak dyrektywa nie jest taka straszna – ocenia Sebastian Starzyński, prezes zarządu instytutu badawczego ABR SESTA.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-02-2016, 11:09
Dyrektywa tytoniowa nie taka straszna

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Do projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych wraca zapis w nowej formie, który wprowadza zakaz informacji o dostępnej ofercie wyrobów tytoniowych w sklepach. Papierosy mentolowe mogą być w sprzedaży do 2020 roku, ale zgodnie z ustawą implementującą dyrektywę na ich opakowaniach nie będzie żadnego graficznego wyróżnika. Większość ich powierzchni zajmie ostrzeżenie zdrowotne.

Sebastian Starzyński podkreśla, że zmniejszenie napływu nowych konsumentów papierosów w długim terminie oraz liczby okazjonalnych palaczy jest tym, co najbardziej martwi producentów wyrobów tytoniowych. Prawdopodobnie w związku ze zmianami opakowań również zostaną wprowadzone ograniczenia w promowaniu papierosów w miejscu sprzedaży – ostatniej marketingowej ostoi wyrobów tytoniowych. Jest to całkowicie logiczne z punktu widzenia decydentów UE.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • gol 2016-02-09 15:36:13

    Oczywiście, że zmiany poczują klienci, bo to a nich odbiją sobie (słusznie) producenci. Tak samo oczywistym jest to, że coraz więcej osób sięga po papierosy z przemytu- autor tego nie wie?

    Odpowiedz
  • rozbawiony :) 2016-02-09 23:05:55

    No większych głupot dawno nie czytałem :) Panie Starzyński... W Australii przerabiano te bzdury a ilość palących nie spadła lecz wzrosła. Wzrosła również szara strefa chociaż w Australii społeczeństwo jest delikatnie mówiąc zamożniejsze niż w Polsce. A jeżeli chodzi o pieniądze na leczenie palących (pomijając że większość z nich płaci na ubezpieczenie) to dochody podatkowe ze sprzedaży papierosów stanowią 10% budżetu, nie budżetu NFZ tylko budżetu państwa. Widać analizować każdy może... Nawet bez sensu :)

    Odpowiedz
  • aldom 2016-02-11 19:04:49

    Co za idiota napisał ten artykuł

    Odpowiedz
  • cudak z lasu 2016-02-16 11:27:14

    Alkohol będzie w ładnych opakowaniach i nadal bedzie promowany w reklamach, ponieważ problem alkoholizmu w Polsce nie istnieje. Wszyscy piją tylko na zdrowie.

    Odpowiedz
  • cvx 2016-02-16 11:33:51

    ja nie znam innej formy dystrybucji jak sprzedaż hurtowa i dotyczy to 4 największych firm.Owszem są inni, ale to płotki. Pan Starzyński popiera interesy Unii, ale nie interesy Polski. Jednym słowem jest za krajem totalitarnym, gorszym niż Korea Północna.Każdy dorosły ma prawo palić i nikomu nic do tego. A szara strefa wzrośnie, więc nie chce sluchac bzdur,że nie bedzie mialo to wpływu.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!