Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Ambra spodziewa się kontynuacji dobrej sprzedaży win stołowych

Grupa Ambra spodziewa się kontynuacji wzrostu sprzedaży, głównie dzięki dalszemu wzrostowi dobrej sprzedaży win spokojnych. Negatywnie na przyszłe wyniki Grupy oddziaływać mogą słabnące na tle rynku wina kategorie win musujących i win typu aperitif. Istotną częścią ryzyka rynkowego jest postępująca konsolidacja handlu detalicznego.

Grupa Ambra spodziewa się kontynuacji dobrej sprzedaży win stołowych
Rośnie sprzedaż win spokojnych, ale słabnące wyniki na tle rynku wina mają kategorie win musujących i win typu aperitif. fot. Shutterstock

Autor: BW, portalspozywczy.pl
Data: 23-02-2016, 12:48

- W ocenie zarządu na osiągane w przyszłości wyniki najbardziej istotny wpływ będą mieć zmiany konsumpcji wina - podaje Grupa Ambra.

W oparciu o dane historyczne dotyczące wzrostu polskiego rynku wina, a także wielokrotnie niższy poziom konsumpcji per capita w porównaniu do innych krajów Europy zarząd Ambry przewiduje, że rynek wina w Polsce może w kolejnych latach wzrosnąć o 5-10 proc. – informuje Ambra.

Trwałym i sprzyjającym wzrostowi rynku wina czynnikiem będzie też zmiana stylu życia w Polsce, w wyniku której konsumenci odchodzą od konsumpcji alkoholi mocnych, w szczególności wódki i zwiększają konsumpcję wina. Głównym zagrożeniem dla tego wzrostu mogłoby być pogorszenie ogólnej koniunktury gospodarczej w Polsce i obniżenie zamożności społeczeństwa.

Istotną częścią ryzyka rynkowego jest postępująca konsolidacja handlu detalicznego.

- Pomimo, że Grupa Ambra posiada zrównoważone portfolio odbiorców, wzrost koncentracji handlu detalicznego może skutkować zwiększeniem siły przetargowej odbiorców, a w konsekwencji pogorszeniem warunków handlowych Grupy Ambra – informuje Ambra.

Grupa Ambra w drugim kwartale roku obrotowego 2015/2016 zwiększyła przychody ze sprzedaży o 2,2 proc., dzięki dobrej dynamice sprzedaży win stołowych oraz wzrostom na rynku rumuńskim.

W całym pierwszym półroczu roku obrotowego 2015/2016, zakończonym 31 grudnia 2015 roku przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o 1,4 proc. i wyniosły 255,5 mln zł wobec 2519 mln zł rok wcześniej.

Grupa Ambra sprzedała w pierwszym półroczu 41,7 mln średnich butelek 0,75 litra wobec 41,4 mln butelek rok wcześniej.

Wzrost sprzedaży win stołowych był głównym czynnikiem wzrostu w drugim kwartale roku obrotowego 2015/2016. Sprzedaż tych win rosła we wszystkich kanałach sprzedaży, w szczególności w sieci sklepów Centrum Wina, które osiągnęły dwucyfrową dynamikę sprzedaży. W podobnym dwucyfrowym tempie rosła sprzedaż na rynku rumuńskim. Niekorzystnie na dynamikę sprzedaży Grupy wpłynął z kolei spadek sprzedaży win musujących i win typu aperitif oraz słabsze wyniki na rynkach Czech i Słowacji.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Oferta Ambry opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    perspektywy rynku wina RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    wyniki Ambry RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.229
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!