Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Ambra woli inwestować w jakość niż reklamę cydru

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win oraz Cydru Lubelskiego, woli inwestować w jakość niż reklamę cydru i nadal jest przeciwna reklamowaniu tego produktu w Polsce.

Grupa Ambra woli inwestować w jakość niż reklamę cydru
Ambra nadal jest przeciwna reklamie cydru w Polsce fot. Grupa Ambra

Grupa Ambra, która jest największym producentem cydru w Polsce, już od dłuższego czasu jest przeciwna reklamie cydru, bo według niej można mówić o dużym zagrożeniu dla polskiego cydru. Paradoksalnie tkwi ono w samym rynku, do którego nieograniczony dostęp mają zagraniczne cydry, pochodzące z krajów, gdzie panują bardzo liberalne przepisy w sprawie produkcji cydrów. Obawia się produktów „cydropodobnych”.

Zamiast tego grupa Ambra  apeluje o wprowadzenie ustawowej ochrony polskiego cydru, promowanie marki naturalnego polskiego cydru oraz stworzenie programu wsparcia dla sadowników w produkcji i sprzedaży cydru.  

- Nadal uważamy, że reklama cydru sprzyjać będzie raczej dużym międzynarodowym graczom niż lokalnej polskiej produkcji, dlatego nie popieramy postulatu zniesienia zakazu reklamy cydru. Wolimy inwestować w jakość niż w reklamę – mówią członkowie zarządu Grupy Ambra.

Działania marketingowe grupy koncentrowały się w pierwszym półroczu roku obrotowego 2015/2016 na wsparciu Cydru Lubelskiego, które objęło m.in. obecność marki w licznych imprezach w największych miastach Polski i w najpopularniejszych ośrodkach turystycznych. Koszty marketingu były wyższe niż rok wcześniej o 0,9 mln zł.

Według Ambry cydr ma w Polsce bardzo dobrą przyszłość mimo spowolnienia tego rynku w ostatnich miesiącach. Potencjał rynku polskiego nie jest gorszy niż francuskiego lub hiszpańskiego i według Ambry wynosi ok. 1-2 proc. rynku piwa, czyli 40-80 milionów litrów. Obecnie rynek cydru w Polsce to tylko 0,25 proc. rynku piwa.

Cydr, czyli fermentowany napój alkoholowy z jabłek, to bardzo młoda kategoria alkoholi w Polsce, która w naszym kraju zaczęła raczkować dopiero niedawno.

W 2013 roku sprzedaż cydru w Polsce sięgnęła około 2 miliona litrów, podczas gdy w 2014 roku było to już ok. 9-10 miliona litrów. W 2015 roku sprzedaż cydru mogła się niemal podwoić wobec 2104 roku.

Obecnie liderem rynku cydru w Polsce jest Grupa Ambra, która ma ok. połowy udziałów w tym rynku ze swoim Cydrem Lubelskim, na drugie miejsce wysunęła się Grupa Żywiec ze Strongbow, wyprzedzając Grupę Jantoń i jej Cydr Dobroński.

Grupa Ambra, która jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej, sprzedała w pierwszym półroczu 2015/2016 roku 41,7 mln średnich butelek 0,75 litra wobec 41,4 mln butelek rok wcześniej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

cydr RSS ALERT    /    cydr lubelski RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    rynek cydru w Polsce RSS ALERT    /    rynek cydru RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.1.126
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!