Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Ambra z dynamicznym odbiciem sprzedaży i wzrostem zysków w I kw. roku 2020/2021

Grupy Ambra zanotowała w pierwszym kwartale roku obrotowego 2020/2021 wzrost sprzedaży o 12,4 proc. do 140,7 mln zł. W tym okresie najszybciej rosła sprzedaż alkoholi wysokoprocentowych i win spokojnych, a dynamikę sprzedaży zwiększyły przejęte w poprzednim roku obrotowym czeskie spółki.

Grupa Ambra z dynamicznym odbiciem sprzedaży i wzrostem zysków w I kw. roku 2020/2021
Ambra zanotowała w pierwszym kwartale roku obrotowego 2020/2021 wzrost sprzedaży o 12,4 proc. fot. za ambra.com.pl

- Pomimo pandemii COVID-19 konsumenci nadal chętnie sięgają po produkty premium. Dlatego nie
rezygnujemy z przyjętej strategii tworzenia i sprzedaży produktów o wysokiej wartości. Nasze główne
marki umacniają swoją pozycję, a nowe projekty rynkowe rozwijają się dobrze wnosząc wkład do
wzrostu sprzedaży i wyników Grupy. Kontynuujemy inwestycje w naszym zakładzie produkcyjnym w
Woli Dużej. Na rynku czeskim budujemy pozycję w dystrybucji win i alkoholi premium w oparciu o
dokonane akwizycje. Przejęcie wiodącej marki win stołowych w Rumunii jest świetnym punktem wyjścia do rozwoju na rumuńskim rynku win. W trudnych i zmiennych warunkach makroekonomicznych, patrzymy w przyszłość z ostrożnym optymizmem – mówi Robert Ogór, Prezes Grupy Ambra.

 Po sześcioprocentowym spadku w ostatnim kwartale ubiegłego roku obrotowego sprzedaż Grupy dynamicznie odbiła rosnąc na głównych rynkach działalności (bez sprzedaży eksportowej) o 13,8%. Wzrost organiczny sprzedaży Grupy (bez wpływu akwizycji) wyniósł natomiast 10,7%.

Sprzedaż na głównych rynkach (z wyłączeniem sprzedaży eksportowej) w mln średnich butelek 0,75 l wzrosła w tym czasie o 12 proc. do 18,0 mln butelek z 16,1 mln w takim samym okresie roku 2019/2020. 

Na rynku polskim (największym rynku działalności Grupy) przychody ze sprzedaży wzrosły o 10,7% -
ponownie powyżej dynamiki rynku. Do wzrostu sprzedaży w Polsce w największej mierze przyczyniły się wina spokojne, wśród których wyróżniały się marki FRESCO, PORTADA, CONO SUR, oraz alkohole mocne, w tym wódki BACZEWSKI i brandy PLISKA.

Zagraniczne spółki Grupy Ambra również dynamicznie zwiększały sprzedaż. Najszybciej przychody rosły w Czechach i na Słowacji, gdzie dynamika sprzedaży wyniosła 32,6% (w walutach lokalnych) – w dużej mierze dzięki przejętym w ubiegłym roku obrotowym spółkom dystrybucyjnym w segmencie win i alkoholi premium. Wzrost organiczny z pominięciem tych akwizycji wyniósł w Czechach i na Słowacji
10,2%. Sprzedaż na rynku Rumunii wzrosła o 25,1% (w walucie lokalnej), na co największy wpływ miały wyniki marki win spokojnych SANGE DE TAUR przejętej w lipcu 2019 r.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2020/2021 zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 11,1 mln zł i był o 32,3% wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego. Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej osiągnął 5,4 mln zł i wzrósł o 47,2%.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT    /    wyniki Ambry RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.255.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!