Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Ambra zwiększa sprzedaż, zyski i inwestycje w I półr. 2019/2020

Grupy Ambra zanotowała w pierwszym półroczu roku obrotowego 2019/2020 wzrost przychodów ze sprzedaży na głównych rynkach działalności o 12,4 proc., czyli niemal dwa razy więcej niż wynosił w tym okresie wzrost rynku wina. Dynamiczny wzrost organiczny został dodatkowo wzmocniony przez efekty akwizycji na rynkach zagranicznych i otwarcia nowych sklepów w Polsce.

Grupa Ambra zwiększa sprzedaż, zyski i inwestycje w I półr. 2019/2020
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

- W pierwszym półroczu naszego bieżącego roku obrotowego znacząco zwiększyliśmy wydatki
inwestycyjne – zarówno na akwizycje jak i na modernizację naszego zakładu produkcyjnego. Pierwsze
efekty tych inwestycji były już widoczne w zakończonym w grudniu i udanym dla nas półroczu. Jesteśmy przekonani, że również w kolejnych okresach będą zwiększać wartości Grupy Ambra dla akcjonariuszy - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Największy wkład w wartościowy wzrost sprzedaży miały wina spokojne, które są najważniejszą
kategorią produktową Grupy. Ich sprzedaż wzrosła o 22,8 mln zł, czyli o 17,4%. Do rekordowej dynamiki sprzedaży przyczyniła się obok sprzedawanych w Polsce marek win spokojnych takich jak Fresco, Portada, czy Cono Sur również przejęta w lecie 2019 roku rumuńska marka Sange De Taur.

Jeszcze szybciej niż wina spokojne – o 25,2% – rosła sprzedaż alkoholi wysokoprocentowych: brandy Pliska i Zarea, whisky i wódki Baczewski, a także alkoholi premium sprzedawanych w sklepach Distillers Limited.

Również nowo wprowadzone opakowanie napoju Piccolo okazało się sukcesem, a cała kategoria napojów bezalkoholowych zwiększyła sprzedaż o 14,1%. 

Sprzedaż w Polsce, czyli na głównym rynku działalności Grupy Ambra wzrosła o 11,6%, a jej dynamika
była wyższa od wzrostu rynku wina.

W jeszcze szybszym tempie rosła sprzedaż na zagranicznych rynkach działalności Grupy Ambra. W Czechach i Słowacji wzrost przychodów wyniósł 14,9%, a w Rumunii 17,7% (w walutach lokalnych). W pierwszym półroczu roku obrotowego wzrost organiczny, czyli „like for like” (z pominięciem akwizycji i otwarć nowych sklepów) wyniósł 9,7%.

Dodatkowy wpływ akwizycji (marka Sange De Taur, dystrybutor win premium w Czechach), a także otwarć kolejnych sklepów Centrum Wina i Distillers Limited przełożył się na zwiększenie dynamiki sprzedaży ogółem do 12,4%.

Tempo wzrostu zysku brutto ze sprzedaży było w pierwszym półroczu roku obrotowego 2019/2020 nieco niższe od wzrostu przychodów ze sprzedaży, do czego przyczyniły się większa skala akcji promocyjnych i wsparcia sprzedaży.

Niższa niż w poprzednich okresach dynamika wzrostu kosztów wynagrodzeń i pozostałych kosztów działalności operacyjnej wpłynęła jednak pozytywnie na zysk z działalności operacyjnej (EBIT), który osiągnął wartość 56,1 mln zł i był o 9,6% wyższy w odniesieniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 2,8 mln zł do 34,3 mln zł, czyli był wyższy o 8,9% niż przed rokiem.

Sprzedaż na głównych rynkach (z wyłączeniem sprzedaży eksportowej) (w mln średnich butelek 0,75 l)  wzrosłą o 10,3 proc. do 50,1 mln butelek wobec 45,4 mln rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT    /    wyniki Ambry RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!