Partner portalu
partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Belvedere z dalszym spadkiem obrotów

Na 30 września 2014 r., obroty netto Belvedere (bez podatku akcyzowego) wyniosły 356,7 miliona euro, czyli spadły o 9,5 proc. (-9,6 proc. nie biorąc pod uwagę różnic kursowych) w stosunku do stanu na 30 września 2013 r.

Grupa Belvedere z dalszym spadkiem obrotów

Jak tłumaczy grupa, spadek ten był przewidywany i są ku temu dwa różne powody: pierwszy - rynek wina i alkoholi mocnych ogólnie się skurczył, i drugi - grupa prowadzi celową strategię ochrony swych marek.

Na rynku polskim, obroty netto Belvedere na 30 września wyniosły 141,4 miliona euro, czyli zmniejszyły się o 9,9 proc. Spadek ten jest wg grupy związany ze zmianami, które zaszły na rynku (3,2 proc. spadek całego rynku oraz intensywna działalność promocyjna konkurencji, w której Belvedere postanowiła nie brać udziału).

Jak tłumaczy Belvedere, zgodnie z założeniami dotyczącymi racjonalizacji działalności i skupienia się na nich, grupa ograniczyła sprzedaż marek podmiotów trzecich, aby skoncentrować się na markach własnych oraz na wyrobach o wysokich marżach. Sprzedaż wódek innych producentów pozwoliła na wypracowanie obrotów w wysokości 11,1 miliona euro, na 30 września 2013 r. (w porównaniu do wyniku w wysokości 3,8 miliona euro na 30 września 2014 r.). Wyłączając sprzedaż wyrobów innych producentów, obroty na 30 września 2014 r. byłyby niższe o 5,6 proc.

Jak wynika z komunikatu Belvedere, grupa w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r. osiągnęła na polskim rynku wódki ilościowy udział rzędu 14,4 proc., a w przypadku samej wódki Krupnik - 11,1 proc. We wrześniu tego roku marka Krupnik zyskała 0,2 punktowy udział procentowy w rynku.

We Francji w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r. obroty netto Belvedere wyniosły 161,5 miliona euro, czyli zmniejszyły się o 6 proc. Jest to związane głównie ze spadkiem sprzedaży na eksport (-6,8 miliona euro) oraz z wdrożeniem strategii polegającej na skupieniu się na działalnościach o wysokich marżach.

Grupa zakłada, że strategia oparta na skupieniu się na działalnościach o wysokich marżach będzie miała wpływ na jej działalność w IV kwartale 2014 r.

- W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2014 r., grupa działała na kurczących się rynkach, co miało wpływ na jej obroty. W takich okolicznościach, grupa potrafiła jednak udowodnić siłę swych marek oraz utrzymać, a nawet powiększyć udział w rynku. Teraz musimy się skoncentrować na potencjale naszych sztandarowych marek, w czym pomoże wdrożenie planu strategicznego, który zostanie przedstawiony w grudniu 2014 r. W pełni ufam, że reaktywacja grupy się powiedzie. Wierzę też, że uda się wykorzystać liczne możliwości, które przed nami stoją - powiedział Jean-Noel Reynaud, dyrektor generalny Belvedere.

Belvedere jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych. Grupa posiada portfel znaczących marek alkoholi mocnych, które rozwija, w szczególności Sobieski, William Peel i Marie Brizard.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

więcej informacji:

Jean-Noel Reynaud RSS ALERT    /    Belvedere  RSS ALERT    /    Belvedere Vodka RSS ALERT    /    Sobieski RSS ALERT    /    Krupnik RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • blah 2014-11-21 23:50:33
    Czy ktos znajacy temat moglby mi wytlumaczyc czemu Sobieski rozstal sie z Extra Zytnia? I czemu przeszla tam wiekszosc ich przedstawicieli?
  • MTR 2014-11-22 21:01:32
    Odpowiadam. Extra Żytnia nie była związana markowo i finansowo z Sobieskim. W czasach, kiedy naiwnie, budowałem potęgę grupy Belvedere Dystrybucja, sądziliśmy, że to Polska wygra tę marketingową konkurencję alkoholi (współtworzyłem m. in. marki Sobieski i Zawisza Czarny) na rynkach światowych. W pierwszym przypadku tak się stało, lecz najlepszych menedżerów \"odsunięto\" od zarządzania, stąd niektórzy z nich przejmuja najlepszych na rzecz Żytniej. Z perspektywy czasu, to dobrze, gdyż ta ostatnia jest naprawdę polska, prowadzona zresztą przez mojego przyjaciela,którego pozdrawiam. Moją pracę na ten temat można znaleźć w SGH. Pozdrawiam również dawnych, wspaniałych współpracowników.
  • polska wódka 2014-11-24 07:50:13
    Stock idzie na dno a wraz z nim jego akcje. Ale jak się postępuje jak sztok który ukierunkowany jest tylko na wynik to nie można wróżyć przyszłości kolorowej. \"Liderem byłem ale się skończyłem\" i nawet ich \"tani\" alkohol robiony z kupy ściągany z kosmosu im nie pomoże.
  • marek 2014-11-26 10:14:36
    Extra Żytnia była tylko w dystrybucji Sobieskiego, natomiast marka była i jest własnością Polmosu Bielsko, który teraz zaczął przejmować handlowców Sobieskiego.
  • jojo 2014-12-01 15:36:54
    Przychody w Belvedere poleciały znowu w dół. Całkiem niedawno jakaś niewidzialna ręka pomogła im się wydostać z potężnych kłopotów ( giełda... )Przeczytajcie i pomyślcie: 1.grupa prowadzi celową strategię ochrony swych marek 2.działalność promocyjna konkurencji, w której Belvedere postanowiła nie brać udziału... ... a może wiecie jakiej ilości udziałów jest właścicielem pan Tryliński w spółce, która kupiła bielski Polmos (a tym samym Extra Żytnią)... Czy belvedere czy bielski Polmos i Extra Żytnia, to kasa i tak trafia do p.Trylińskiego. Tyle, że w tej bielskiej kasie łapkę trzyma tylko on. I kto tak naprawdę przejmuje tych handlowców...?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.126.130
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!