Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Carlsberg podsumowała trzy lata programu zrównoważonego rozwoju

Grupa Carlsberg trzy lata temu ogłosiła program zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Together Towards ZERO”. Ograniczenie śladu węglowego do zera, obniżenie o połowę zużycia wody w browarach, redukcja do zera liczby wypadków we wszystkich lokalizacjach Grupy na świecie oraz zapewnienie konsumentom 100 proc. możliwości wyboru bezalkoholowych wariantów piw to główne założenia programu. W trzecią rocznicę ogłoszenia tych celów Grupa, w tym Carlsberg Polska, podsumowała postępy w ich realizacji.

Grupa Carlsberg podsumowała trzy lata programu zrównoważonego rozwoju
Carlsberg Polska osiągnęła w 2019 r. redukcję CO2 o 6,5 proc. w stosunku do 2015 r. Firmie udało się także zredukować zużycie energii elektrycznej i cieplnej o 2,9 proc. w 2019 r. (por. do 2015 roku). fot. za carlsberggroup.com

Zmiany klimatyczne stały się faktem. Ich skutki są odczuwalne zarówno dla ludzi, całej planety, jak i biznesu. Grupa Carlsberg od lat działa na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla oraz angażuje się w inicjatywy, takie jak „Uniting Business and Governments to Recover Better”, aby dzielić się dobrymi praktykami i zadbać, by częścią planów naprawczych po COVID-19 były działania na rzecz klimatu.

Cele „Together Towards ZERO” a dotychczasowe osiągnięcia

ZERO śladu węglowego

Celem Grupy Carlsberg założonym w programie TTZ jest ZERO emisji CO2 w browarach do 2030 r. i stosowanie energii elektrycznej w 100 proc. pochodzącej ze źródeł odnawialnych do 2022 r. Do tej pory udało się globalnie zredukować emisję dwutlenku węgla o 30 proc. w odniesieniu do stanu wyjściowego z roku 2015. Jednocześnie w roku 2019 56 proc. energii elektrycznej pochodziła ze źródeł odnawialnych. Grupa zredukowała także od 2017 r. zużycie węgla o 89 proc. Celem jest osiągnięcie do 2022 r. ZERO węgla przy zaopatrzaniu w energię wszystkich browarów Grupy.

Carlsberg Polska osiągnęła w 2019 r. redukcję CO2 o 6,5 proc. w stosunku do 2015 r. Firmie udało się także zredukować zużycie energii elektrycznej i cieplnej o 2,9 proc. w 2019 r. (por. do 2015 roku).

ZERO marnowania wody

Grupa Carlsberg zamierza ograniczyć zużycie wody w swoich browarach o 50 proc. do 2030 r. z celem pośrednim – o 25 proc. do roku 2022. Grupa intensywnie współpracuje z partnerami z terenów z ograniczoną dostępnością wody (głównie Azja), aby jak najbardziej efektywnie i odpowiedzialnie gospodarować wodą w zlokalizowanych tam browarach.

Na koniec 2019 r. Grupa Carlsberg osiągnęła 12 proc. spadku zużycia wody w odniesieniu do stanu wyjściowego z 2015 r.

W Polsce w analogicznym okresie zanotowano 5,9 proc. redukcji zużycia wody. Zmalało także średnie zużycie wody w browarach Carlsberg Polska na jeden hektolitr gotowego piwa. Przykładowo w Browarze Kasztelan w 2019 r. średnie zużycie wody wynosiło 2,64 hl/hl gotowego piwa (w por. do 3,1 hl/hl w 2018).

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Carlsberg Group RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    zrównoważony rozwój RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!