Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Jantoń podsumowuje rok i mówi o planach na 2016 r. (pełna rozmowa)

Jacek Jantoń prezes i właściciel spółki Jantoń w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl podsumowuje rok 2015 i mówi o planach grupy alkoholowej na rok kolejny.

Grupa Jantoń podsumowuje rok i mówi o planach na 2016 r. (pełna rozmowa)
Jacek Jantoń, prezes Grupy Jantoń fot. Newseria

Jak minął 2015 rok firmie Jantoń pod kątem wolumenu i wartości sprzedaży? Czy to był dobry rok dla spółki?

To był dobry rok, rok dużego rozwoju. Odnotujemy w tym roku spory przyrost przychodów, a jeśli chodzi o wynik finansowy i rentowność, to pewnie będzie na nieco niższym poziomie, dlatego, że był to rok dużych inwestycji w struktury handlowe i mocną ich rozbudowę.

Zwiększyliśmy zatrudnienie o kilkadziesiąt osób w grupie handlowej, co pociągnęło za sobą określone koszty, a efektów spodziewamy się w przyszłym roku.

Zatrudniliśmy blisko 100 osób, więc ciągnie to za sobą duże koszty pracownicze.

Część efektów jest już dziś widoczna w postaci znacznego wzrostu przychodów – rzędu kilkunastu procent - natomiast portfolio asortymentowe cały czas się przesuwa z produktów mniej rentownych w kierunku bardziej rentownych w związku z tym rentowność powinna jak najbardziej wzrastać, ale jak wspomniałem, wzrosły koszty ze względu na rozbudowanie grupy handlowej. Mam nadzieję, że profity w postaci wyniku finansowego przyjdą w przyszłym, 2016 roku.

Jak wygląda sprzedaż alkoholi firmy Jantoń w 2015 roku pod względem wolumenów?

Na pewno będzie wzrost, ale większy wzrost odnotujemy pod względem wartości niż ilości, co wynika właśnie ze zmieniającej się struktury asortymentowej.

Jeśli chodzi o cydr to nie chciałbym wymieniać dokładnych liczb, ale dynamika sprzedaży naszego Cydru Dobrońskiego będzie większa niż pozostałych asortymentów i będzie to dynamika rzędu kilkudziesięciu procent.

Jak Pan skomentuje informacje, że wiceliderem rynku cydru została Grupa Żywiec zastępując na tym miejscu firmę Jantoń?

Na pewno będziemy walczyć na tym rynku, ale nie znam dokładnych danych na ten temat, więc dopiero po zamknięciu roku będziemy mogli się do tego odnieść i ustosunkować.  Na pewno Strongbow jest dziś dużą marką i silnym konkurentem, ale konkurentów jest wielu i trzeba sobie z tym radzić.

Czy w 2016 roku Jantoń będzie zwiększać produkcję cydru?

Zdecydowanie tak, mamy takie plany rozwoju i zakładamy wzrost w przyszłym roku również rzędu kilkudziesięciu procent. Nie zakładamy wzrostów dwu- czy trzykrotnych. Cydr jest dziś dla nas ważną grupą asortymentową, ale tylko jedną z ważniejszych.

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    cydr RSS ALERT    /    Jantoń RSS ALERT    /    Jacek Jantoń RSS ALERT    /    plany Jantoń RSS ALERT    /    inwestycje Jantoń RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • SOPLICA 2016-01-18 19:32:06
    ALE SIE GOŚĆ LANSUJE , PEWNIE ZARAZ ZNOWU SIE SPRZEDA
  • P.P. 2016-02-03 06:17:41
    Po co ten wywiad .Rozmowa w stylu blablabla. Nie znam cyfr ,nie mam danych itp .Nie szkoda czasu na takie rozmowy?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.89.87.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!