Grupa Marie Brizard zwiększyła przychody o niemal 5 proc., w Polsce niewielki wzrost
Koncern alkoholowy Marie Brizard Wine and Spirits (MBWS) opublikował skonsolidowane wyniki za drugi kwartał 2017 roku i pierwsze półrocze. Przychody grupy w II kwartale wzrosły o 4,8 proc., a w całym pierwszym półroczu o 3,9 proc. w ujęciu rocznym.

Skonsolidowane przychody grupy MBWS w drugim kwartale 2017 roku wzrosły o 4,8 proc. do 125,9 mln euro w porównaniu do takiego samego okresu roku 2016, a w całym pierwszym półroczu wzrosły o 3,9 proc. do 212,5 mln euro.
Przychody w Polsce wzrosły w drugim kwartale do 17,2 mln euro z 16,6 mln euro rok wcześniej, a w całym pierwszym półroczu 2017 wyniosły 27,5 mln euro wobec 27,6 mln euro.
- Sprzedaż netto w drugim kwartale 2017 wykazała zachęcający wzrost w porównaniu do przychodów do pierwszego kw. 2017, co pokazuje poprawę realizacji umów dystrybucyjnych podpisanych na koniec roku 2016 w Polsce, w USA i Chinach. Ta sekwencyjna poprawa jest widoczna prawie we wszystkich naszych regionach i na głównych markach – mówi Jean-Noël Reynaud, prezes MBWS.
- Nasza sprzedaż netto na powrót rośnie w Polsce, a także wzrosła nieznacznie w Stanach Zjednoczonych oraz silnie wzrasta w regionie Azji i Pacyfiku, chociaż z niskiej bazy (…) Wzrost sprzedaży netto i wzrosty udziałów w rynku generowane przez większość naszych głównych marek w drugim kwartale 2017 roku pokazują potencjał naszego głównego modelu biznesowego – dodaje.
POLSKA
Sprzedaż netto w regionie Europy Środkowej i Wschodniej (CEE) wyniosła 25,5 mln euro w drugim kwartale 2017 r., co oznacza wzrost o 4,3 proc. w porównaniu do takiego samego okresu roku poprzedniego.
Przychody w Polsce wzrosły w drugim kwartale do 17,2 mln euro z 16,6 mln euro rok wcześniej, a w całym pierwszym półroczu 2017 wyniosły 27,5 mln euro wobec 27,6 mln euro.
Wzrost sprzedaży MBWS w Polsce w II kw. 2017 wskazuje na początek ożywienia po tym jak korekta zapasów silnie wpłynęła na sprzedaż w pierwszym kw. 2017 r.
Wyniki w Polsce to przede wszystkim efekt ponad 20-proc. wzrostu wolumenu smakowych wódek Krupnik, czyli ponad dwukrotnie wyższy niż wzrost w całym segmencie wódek smakowych w drugim kwartale. W pierwszej połowie 2017 smakowy Krupnik osiągnął 9,7 proc. udziału w sprzedaży wolumenowej wszystkich marek wobec 6,9 proc. udziału w pierwszym półroczu 2016 r.
Wzrost smakowych wódek Krupnik został skonsumowany przez sprzedaż czystej wódki Krupnik, która spadła o 5,1 proc. w stosunku do roku ubiegłego (za Nielsen), co jest wynikiem stałej presji cenowej na rynku wódek w Polsce. MBWS nadal inwestuje w zachowanie udziałów rynkowych marki Krupnik, przy jednoczesnym ograniczeniu erozji marży, a co za tym idzie krótkoterminowego negatywnego wpływu na wzrost przychodów i udziałów w rynku segmentu wódek czystych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.