Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Żywiec będzie w tym roku walczyć o umocnienie pozycji na rynku

Grupa Żywiec, której udało się mocno poprawić wyniki w 2015 roku, będzie w tym roku jeszcze bardziej walczyć o dalsze umocnienie pozycji na rynku w Polsce.

Grupa Żywiec będzie w tym roku walczyć o umocnienie pozycji na rynku
Grupa Żywiec mocno zwiększyła sprzedaż w 2015 r. fot. grupazywiec.pl

- W 2015 roku konsekwentnie wdrażaliśmy strategię komercyjną nastawioną na wzmocnienie marek i odzyskanie konkurencyjności cenowej, obniżonej przez działania konkurencji w poprzednich latach. Pozytywny wpływ na nasze wyniki miał także dobry sezon letni oraz powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych. W efekcie zwiększyliśmy sprzedaż o blisko 1 mln hektolitrów w ciągu roku  – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

 – Nowa strategia i koncentracja na rozwoju kluczowych obszarów biznesu, w połączeniu z restrukturyzacją i znaczącą obniżką kosztów, umożliwiły Grupie Żywiec zatrzymanie trendu spadkowego oraz odzyskanie konkurencyjności. Jeśli nie pojawią się nieprzewidziane okoliczności wynikające ze zmian w otoczeniu regulacyjnym, w tym roku planujemy umocnić naszą pozycję – dodaje.

Grupa Żywiec oczekuje, że restrukturyzacja dokonana w 2015 roku przyniesie dalsze oszczędności, obniży koszty do bardziej konkurencyjnego poziomu i wpłynie na dalszą poprawę konkurencyjności firmy.

W 2016 roku Grupa Żywiec będzie kontynuować strategie budowania silnych marek, poprawy jakości obsługi klienta i dystrybucji oraz dalszej koncentracji na odpowiadaniu na potrzeby konsumentów.

Grupa Żywiec w 2015 roku zwiększyła sprzedaż piwa o 9,6 proc. do 11,6 mln hektolitrów wobec 10,7 mln hektolitrów w 2014 roku.

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wzrosły o 1,3 proc. do 3,132 mld zł, skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej grupy wyniósł 284 mln zł, co stanowi wzrost o 100,6 proc. w porównaniu do 2014 r., a zysk netto wyniósł 298 mln zł wobec 159 mln zł.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. Marką flagową firmy jest Żywiec, jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych, sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek należą też: Heineken, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia), Specjal (północna) i Brackie (południowa).

Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Affligem) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Warka Radler).

Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. Wchodzi w skład z Grupy Heineken, największego producenta piwa w Europie,

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Guillaume Duverdier RSS ALERT    /    plany Grupy Żywiec RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!