Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Żywiec: Epidemia spowodowała konieczność dostosowania komunikacji marek (wywiad)

Przez pandemię koronawirusa start sezonu piwnego różni się od tych z poprzednich lat. Rząd znosi obostrzenia, aczkolwiek nikt nie wie, kiedy wrócimy do normalnego funkcjonowania, a tym samym kiedy koncerny piwne będą mogły ponownie zachęcać do picia piwa w większym gronie. O komunikacji i działaniu Grupy Żywiec w czasie pandemii rozmawiamy z Magdaleną Brzezińską, kierownikiem działu spraw Korporacyjnych w Grupie Żywiec.

Grupa Żywiec: Epidemia spowodowała konieczność dostosowania komunikacji marek (wywiad)
Grupa Żywiec: Epidemia spowodowała konieczność dostosowania komunikacji marek (wywiad), fot. materiały prasowe

Portalspozywczy.pl: W mediach pojawiła się m.in. nowa odsłona reklamy Desperados zachęcająca do pozostania w domu. Jak jeszcze pandemia koronawirusa wpłynęła na działania Grupy Żywiec? Co z komunikacją pozostałych marek w tym okresie?

Magdalena Brzezińska, kierownik działu spraw Korporacyjnych w Grupie Żywiec: Epidemia spowodowała konieczność dostosowania komunikacji marek. Poza Desperadosem także nasza flagowa marka dostosowała się do sytuacji, organizując cykl koncertów „Żywiec Męskie Granie w domu”, w trakcie których zachęcaliśmy internautów nie tylko do pozostania w domu, ale też wspierania zbiórki Siepomaga.pl na służbę zdrowia. Ta aktywacja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem publiczności. Dostosowaliśmy także spot marki Żywiec, który teraz można oglądać w TV i Internecie „Jak teraz Ż”. Nową aktywację prowadzi także marka Warka „Postaw Warkę bez wychodzenia z domu”.

Jak zatem będzie wyglądać dalsza strategia działania Grupy Żywiec w tym sezonie?

Rzeczywiście działamy dzisiaj w nowej rzeczywistości, ale jest ona tak dynamiczna, że trudno w tej chwili mówić o długofalowych planach.

Prawdopodobnie przez pandemię koronawirusa całkowicie inaczej w porównaniu do poprzednich lat będzie wyglądać tegoroczny sezon piwny. Co to oznacza dla producentów piwa?

W przeciwieństwie do wielu innych krajów w Europie w Polsce piwo najczęściej konsumowane jest właśnie w domu. Z pewnością dotychczas majówka sprzyjała spotkaniom towarzyskim, których obecnie nie ma z powodu ograniczeń, ale trudno przewidzieć jaki to będzie miało wpływ na sprzedaż piwa. Nie wiemy też, jak na sprzedaż wpłyną zmiany wprowadzone od 20.04. w obsłudze klientów w sklepach (więcej klientów jednorazowo w sklepie). Wiele zależy od pogody i temperatury, bo słońce zawsze było najlepszym sprzedawcą.  

Czy zamknięte lokale gastronomiczne i cały sektor HoReCa spowodował zwiększoną sprzedaż piwa w detalu? Czy wspomniane picie piwa w domu rekompensuje brak wyjścia do lokalu?

Jako spółka giełdowa możemy mówić tylko o czasie zaraportowanym, czyli o pierwszym kwartale. Druga połowa marca nie jest niestety jednak miarodajna, bo był to czas, kiedy po wprowadzeniu ograniczeń konsumenci masowo zaopatrywali się w dużej ilości w środki pierwszej potrzeby, w tym artykuły higieniczne. Ze względu choćby na zamknięcie lokali gastronomicznych czy ograniczenia w dostępie do sklepów epidemia niesie ryzyka dla branży piwnej, ale może to być bardziej widoczne w drugim kwartale. Obecnie ze względu na wiele niewiadomych i dynamikę rozwoju trudno to wiarygodnie oszacować. My ze swojej strony monitorujemy sytuację i dostosowujemy się do tego, co się dzieje na zewnątrz.

Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Grupa Żywiec RSS ALERT    /    Żywiec RSS ALERT    /    Desperados RSS ALERT    /    Warka RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    pandemia koronawiusa RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    koronawirus w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!