Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Żywiec odczarowała trend i mocno zwiększyła sprzedaż w 2015 r.

Grupa Żywiec odwróciła negatywny trend i w 2015 roku zwiększyła sprzedaż i zyski. Sprzedaż piwa grupy wzrosła niemal o 10 proc., zaś przychody ze sprzedaży wzrosły o ponad 1 proc.

Grupa Żywiec odczarowała trend i mocno zwiększyła sprzedaż w 2015 r.
Sprzedaż piwa grupy wzrosła niemal o 10 proc. w 2015 r. fot. Grupa Żywiec

Grupa Żywiec podała w raporcie rocznym, że w 2015 roku zwiększyła sprzedaż piwa o 9,6 proc. do 11,6 mln hektolitrów wobec 10,7 mln hektolitrów w 2014 roku.

- Rok 2015 był trudny dla rynku piwa zarówno pod względem ilościowym jak i wartościowym. Utrzymująca się intensywna konkurencja cenowa w połączeniu z dalszym wzrostem znaczenia nowoczesnego kanału sprzedaży, w tym przede wszystkim dyskontów, doprowadziła do spadku cen piwa. Te trendy rynkowe pozostają wyzwaniem dla rentowności całej branży – podkreśla Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

- Aby zmierzyć się z tymi wyzwaniami, ulepszyliśmy naszą strategię handlową ukierunkowaną na wzmocnienie marek i odzyskanie konkurencyjności cenowej, obniżonej przez działania konkurencji w poprzednich latach. Pozytywny wpływ na nasze wyniki miał także dobry sezon letni oraz brak oferty konkurenta w jednej z sieci handlowych - dodaje.

- Wszystkie te działania oraz sprzyjające okoliczności doprowadziły do zwiększenia wolumenu sprzedaży o blisko 1 mln hektolitrów w ciągu roku. Przeprowadziliśmy również restrukturyzację naszej organizacji, mając na celu znaczne obniżenie kosztów. W rezultacie, pomimo znacznego wzrostu sprzedaży, nasze koszty nieznacznie się zmniejszyły o 3,5 proc. w porównaniu z rokiem 2014 – mówi również Guillaume Duverdier.

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wzrosły o 1,3 proc. do 3,132 mld zł, skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej grupy wyniósł 284 mln zł, co stanowi wzrost o 100,6 proc. w porównaniu do 2014 r., a zysk netto wyniósł 298 mln zł wobec 159 mln zł.

Rok 2015 był kolejnym rokiem pełnym wyzwań dla branży piwnej. Utrzymująca się intensywna konkurencja, w połączeniu z dalszym rozwojem nowoczesnych kanałów sprzedaży, szczególnie dyskontów, doprowadziła do dalszych spadków cen w branży.

Wzrost dzięki innowacjom i mocniejszym markom

Pomimo trudnego otoczenia rynkowego, dzięki strategii budowania marek, innowacjom i dobrej pogodzie w sezonie letnim, Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż piwa na rynku krajowym o 9,6 proc. Flagowa marka Żywiec kontynuowała wzrost w ujęciu ilościowym i wartościowym oraz wzmocniła pozycję lidera w segmencie premium.

W 2015 roku Grupa wprowadziła na rynek nowe produkty i kontynuowała rozwój w segmencie premium rozszerzając ofertę specjalności pod marką Żywiec o nowy wariant – Żywiec Saison. Obecnie pod marką Żywiec obok lagera dostępnych jest już sześć piw w różnych stylach (Porter, Bock, Marcowe, Białe, APA i Saison).

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Guillaume Duverdier RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Żywcok 2016-02-11 10:47:24
    i co z tego, jak takiego żywca jak przed wejściem hajniego nie potrafią zrobić?
  • Ktosiuuuu 2016-02-12 09:27:58
    Nie uważam EB za powrót. To jest tylko zmiana naklejki z Kujawiaka na EB. To jest to samo piwo. Sprawdzone.
  • krzysiek 2016-02-14 14:03:12
    Tak polowe ph zwolnili i zatrudniają młodziaków za 1850zł brutto. Ps Jeszcze nie dawno była to jedna z niewielu dobrych firm !

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.254.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!