Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Żywiec: W ciągu kilku tygodni zebraliśmy 40 tys. butelek zwrotnych

Z badań przeprowadzonych przez Grupę Żywiec wynika, że wśród kobiet, bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się piwa smakowe, radlery oraz piwa bezalkoholowe. - Absolutnym faworytem pozostają tutaj jednak piwa smakowe z kategorii 0% - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Magdalena Brzezińska, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec.

Grupa Żywiec: W ciągu kilku tygodni zebraliśmy 40 tys. butelek zwrotnych
Magdalena Brzezińska, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

Jakie trendy na rynku piwa będą najmocniejsze w tym roku, czy w związku z tym, że nadal przebywamy w domu zmieni się sposób konsumpcji i preferencje Polaków?

Pandemia pokazała, że teraz jeszcze silniej niż kiedyś odczuwamy potrzebę znalezienia radości i szczęścia w codziennym życiu, a także przebywania z drugim człowiekiem. Ciągły niepokój i obawa o przyszłość powodują, że pojawia się potrzeba przeżywania i korzystania z małych, codziennych przyjemności. Konsumenci są dziś bardziej świadomi swoich wyborów i stawiają na wysoką jakość produktów oraz dokonują uważnej selekcji spożywanych dań i napojów. Częściej wybierają marki premium i napoje bezalkoholowe, a także piwa o niższej zawartości alkoholu. Według danych Nielsena w 2020 roku rynek piwowarski wzrósł wartościowo o 3,1%. Pandemia wpłynęła także na zmianę przez konsumentów miejsca dokonywania zakupów na korzyść dla dyskontów.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Po jakie piwa częściej sięgają kobiety?

Z badań przeprowadzonych przez Grupę Żywiec wynika, że wśród kobiet, bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się piwa smakowe, radlery oraz piwa bezalkoholowe. Absolutnym faworytem pozostają tutaj jednak piwa smakowe z kategorii 0%. Panie sięgają po nie zdecydowanie częściej niż mężczyźni i stanowią aż 61% konsumentów, spożywających produkty smakowe z tej kategorii. Kobiety stosunkowo często piją także klasyczne piwa bezalkoholowe – według danych Grupy Żywiec, niemal połowa konsumentów sięgających po piwa bez alkoholu to kobiety.

Jak rozwija się akcja dotycząca butelek zwrotnych? Czy ta inicjatywa pomaga budować wizerunek marki?

Dziś w kampanii „Daj butelce drugie życie” bierze udział kilka tysięcy sklepów na terenie całej Polski. W czasie pandemii COVID-19, konsumenci chętniej sięgali po piwo w opakowaniach jednorazowych. Jest to związane przede wszystkim z ograniczeniami w działaniu sklepów oraz z koniecznością zachowywania społecznego dystansu. Z tego powodu, w 5 miastach, w których funkcjonują browary Grupy Żywiec zachęcaliśmy mieszkańców do oddawania butelek zwrotnych w specjalnych strefach. Oddając butelki, mieszkańcy mogli pomóc środowisku, wesprzeć służbę zdrowia oraz lokalne lokale gastronomiczne. Każda oddana butelka to 1 zł, którą przekazaliśmy na zakupy posiłków dla personelu medycznego z lokalnej gastronomii. Łącznie zebraliśmy blisko 40 tys. butelek i to w zaledwie kilka tygodni. Konsumenci po raz kolejny docenili możliwość oddania butelek zwrotnych bez paragonu, o czym świadczyły oddawane przez nich jednorazowo ilości – nieraz były to setki butelek zgromadzone przez nich w ostatnich tygodniach.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    butelki zwrotne RSS ALERT    /    piwa smakowe RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Magdalena Brzezińska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.88.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!