Grupa Żywiec wzmacnia zasięg przekazu nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
Grupa Żywiec chcąc wzmacniać modę na odpowiedzialną konsumpcję alkoholu wśród młodych dorosłych i dotrzeć do konsumentów w ramach kampanii Trzymaj Pion zaangażowała znanych z Internetu liderów opinii m.in. Wyrwane z Kontekstu, Nishkę czy Reżysera Życia. Dzięki ich publikacjom przekaz na temat odpowiedzialnej konsumpcji dotarł do ponad 3,5 miliona osób, a setki z nich wzięło udział w dyskusji dotyczącej właściwej postawy wobec alkoholu.

Grupa Żywiec podkreśla, że przy okazji spotkań towarzyskich, koncertów, imprez często towarzyszy nam alkohol, a istotne jest to, żeby konsumenci potrafili go pić w sposób odpowiedzialny. Dlatego w ramach kampanii społecznej Trzymaj Pion Grupa Żywiec promuje modę na umiarkowaną konsumpcję alkoholu, jako część nowoczesnego i zrównoważonego stylu życia.
Millenialsi i ich zwyczaje
Aby lepiej dotrzeć do młodych dorosłych, kampania została oparta na wnioskach z badań przeprowadzonych w grupie Millenialsów, czyli osób w wieku 18-25.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec przez Dom Badawczy Maison wynika, że ta grupa konsumentów pije alkohol nieco rzadziej i w nieco mniejszej ilości niż nieco starsze od nich pokolenia, a jednak częściej niż innym zdarzają się im ryzykowne zachowania.
- Jak zatem komunikować się młodymi dorosłymi, by wzmacniać wśród nich modę na odpowiedzialną konsumpcję? Wspomniane badania pokazały, że piętnowanie negatywnych postaw czy moralizowanie jest zwyczajnie nieskuteczne. W związku z tym w kampanii Trzymaj Pion firma skupiła się na pozytywnym przekazie pokazując jak wiele można zyskać zachowując mądrą postawę wobec alkoholu – podaje Grupa Żywiec.
Siła internetowych liderów opinii
Wraz z nowym pokoleniem młodych dorosłych, nastąpiła wyraźna zmiana autorytetów. Obecnie duży wpływ na młodych ludzi mają influencerzy, czyli internetowi liderzy opinii, którzy wyznaczają współczesne trendy.
Z tego powodu Grupa Żywiec zaprosiła internetowych twórców, aby własnym językiem, jakim, na co dzień komunikują się ze swoją społecznością opowiedzieli, dlaczego warto mieć swoje zasady, jeśli chodzi o konsumpcję alkoholu.
Na początku kampanii Reżyser Życia we współpracy z Maciejem Dąbrowskim pokazali w interaktywnym filmie, że Ci, którzy potrafią oprzeć się namowom i przestrzegają swoich granic dostają więcej z każdej imprezy. Jelenie Jaja w filmie „Antykacmenka” przy pomocy superbohaterki obalili mit o tym, że alkohol zwiększa atrakcyjność w relacjach męsko-damskich. Volantification wskazał 10 powodów, dlaczego warto zachować umiar, a blogerka parentingowa Nishka przedstawiła, jaką postawę wobec alkoholu powinni przyjąć rodzice nastolatków. Bille Sparrow poruszyła natomiast temat sprawdzania dowodów w punktach sprzedaży. Każdy z autorskich filmów, wpisów na blogach czy artykułów stworzonych w duchu kampanii Trzymaj Pion wywołał liczne komentarze i dyskusje.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.