Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Żywiec ze wzrostem przychodów dzięki Browarowi Namysłów, ale spadkiem zysków w 2019

Grupa Kapitałowa Żywiec. opublikowała roczne sprawozdanie finansowe. Z raportu wynika, że w 2019 roku grupa zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o 7 proc., ale o ponad 20 proc. spadł skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej oraz zysku netto.

Grupa Żywiec ze wzrostem przychodów dzięki Browarowi Namysłów, ale spadkiem zysków w 2019
W 2019 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy wzrosły o 7 proc. 3,57 mln zł fot. za grupazywiec.pl

W 2019 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy wzrosły o 7 proc. 3,57 mld zł. (2018: 3,324 mld zł.). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej spadł o 22 proc. i wyniósł 325 milionów złotych (2018: 415 mln zł.). W 2019 roku Grupa Kapitałowa Żywiec osiągnęła 234 mln zł. zysku netto, co oznacza spadek o 28 proc. (2018: 324 mln zł).

Do wzrostu przychodów o 7% przyczyniły się dwucyfrowe wzrosty sprzedaży marek premium (Żywiec, Heineken, Desperados i Strefa Zero) oraz dalszy dynamiczny rozwój marek Browaru Namysłów Sp. z o.o., który w kwietniu stał się częścią Grupy. Efekty synergii uzyskane dzięki akwizycji Browaru Namysłów Sp. z o.o. są realizowane i przekroczyły zakładane oczekiwania. Rezultatem dalszego wzrostu marek premium oraz rozwoju marek Browaru Namysłów jest także kontynuacja wzrostu przychodów z każdego hektolitra piwa (+5% vs 2018).

Duże wzrosty kosztów działalności związane z rosnącymi kosztami produkcji w tym surowców, opakowań, energii oraz wynagrodzeń, w powiązaniu z jednorazowymi kosztami akwizycji spółki Browar Namysłów Sp. z o.o., wpłynęły na wysokość zysku.

- Ubiegły rok był trudniejszy dla branży piwnej i Grupy Żywiec niż bardzo dobry 2018. Niekorzystna pogoda w maju na początku sezonu piwnego, a także spadek całego rynku piwa w czwartym kwartale, szczególnie w segmencie ekonomicznym, wpłynęły również na sprzedaż Grupy Żywiec – mówi Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec S.A.

– Negatywny wpływ tych czynników częściowo zrównoważyliśmy kontynuacją wzrostu naszych marek premium i Strefy Zero. Utrzymaliśmy też pozycję lidera najszybciej rosnących segmentów rynku jak premium i piwa bezalkoholowe. Na nasze wyniki bardzo pozytywnie wpłynął również dalszy dynamiczny rozwój Browaru Namysłów i efekty synergii wynikające z tej akwizycji – dodaje.

Obserwując utrzymującą się wysoką inflację kosztów działalności, coraz bardziej skomplikowane otoczenie regulacyjne nakładające na przedsiębiorców coraz to nowe obciążenia podatkowe i administracyjne oraz uwzględniając wzrost akcyzy na alkohol, w bieżącym roku Grupa Kapitałowa Żywiec będzie kontynuować strategię budowania wartości i zwiększania wartości z każdego hektolitra piwa. Jednocześnie będzie dążyć do zwiększenia efektywności wewnętrznej, kontynuacji inwestycji w silne marki i innowacje oraz obsługę klienta.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce oraz lider w innowacyjnych segmentach piwa. Do najsilniejszych marek spółki obok Żywca należą Heineken, Desperados, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie, Leżajsk, Specjal, Namysłów i Brackie. Grupa Żywiec jest także liderem rynkowym segmentu piw bezalkoholowych (Żywiec 0,0%, Heineken 0.0%, Warka Radler 0.0%). Firma powiązana jest z Grupą Heineken.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Francois-Xavier Mahot RSS ALERT    /    wyniki Grupy Żywiec RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.239.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!