Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Żywiec ze wzrostem przychodów i spadkiem zysku operacyjnego po III kwartałach 2020 r.

Grupa Żywiec osiągnęła po trzech kwartałach 2020 roku skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej na poziomie 257 mln złotych (w I-IX 2019 - 284 mln złotych). Pomimo dobrej pogody w sezonie letnim, wzrostu udziałów rynkowych i przychodów w trzecim kwartale, na wynik Grupy Żywiec wpłynęło przyspieszenie negatywnych zmian na rynku i znaczny wzrost kosztów produkcji.

Grupa Żywiec ze wzrostem przychodów i spadkiem zysku operacyjnego po III kwartałach 2020 r.
W ciągu dziewięciu miesięcy 2020 r. przychody Grupy Żywiec wzrosły o 6 proc. rdr, podczas gdy koszty produkcji i opakowań wzrosły o 13 proc. fot. za grupazywiec.pl

W ciągu dziewięciu miesięcy 2020 roku przychody Grupy wzrosły o 6 procent w porównaniu do analogicznego okres 2019 roku, podczas gdy koszty produkcji i opakowań wzrosły o 13 procent. Jest to związane przede wszystkim z przyspieszeniem wzrostu mniej rentownych kanałów dystrybucji oraz wzrostem udziału opakowań jednorazowych w strukturze sprzedaży i negatywnym wpływem kursów walut. Pomimo wdrożonych działań o charakterze oszczędnościowym i lepszych wyników w trzecim kwartale, Grupa zanotowała spadek zysku operacyjnego o 9 procent.

-W ciągu minionych 9 miesięcy 2020 roku staraliśmy się przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i partnerom, jednocześnie szybko dostosowując plany do zmieniającej się sytuacji. Funkcjonujemy w czasie ogromnej niepewności na rynku spowodowanej rozwijającą się epidemią oraz dużymi zmianami w zachowaniach konsumentów. Częściej robią dziś zakupy w sieciach dyskontowych i chętniej wybierają piwo w opakowaniach jednorazowych. To wpływa na rentowność Grupy - powiedział Francois-Xavier Mahot, Prezes Grupy Żywiec SA.

-Dzięki świetnej pracy naszych zespołów szybko dostosowaliśmy sposoby działania i plany marketingowe do nowej sytuacji, co pozwoliło nam przyspieszyć wzrost w segmencie premium i osiągnąć jednocyfrowy łączny wzrost przychodów. Jednak wzrosty przychodów i wdrożone inicjatywy oszczędnościowe nie zrównoważyły negatywnego wpływu wzrostu kosztów na poziom zysku. Dodatkowo doświadczamy negatywnego wpływu osłabionej złotówki na nasz wynik.– dodał Mahot.

Obserwując rosnącą niepewność w otoczeniu i dalszy wzrost kosztów, Grupa Żywiec podjęła działania mające na celu wzmocnienie pozycji konkurencyjnej i skupienie na źródłach przewagi. Firma uruchomiła program transformacyjny zakładający uproszczenie biznesu, koncentrację zasobów na kluczowych obszarach działania i rezygnację z niestrategicznych aktywów, które nie przyniosłyby oczekiwanego zwrotu w obecnej rzeczywistości.

W ostatnim czasie Grupa Żywiec podpisała list intencyjny wyrażający zamiar sprzedaży na rzecz Van Pur S.A. 100% udziałów w spółce Browar Braniewo Sp. z o.o, wraz z prawami do marek „Kuflowe”, „Braniewo” i „Jasne że Pełne” oraz aktywów związanych z produkcją tych piw. Finalizacja tej transakcji jest uzależniona od zgody Prezesa UOKiK i wymaga pomyślnego zakończenia procesu due diligence.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    wyniki Grupy Żywiec RSS ALERT    /    Francois-Xavier Mahot RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.113.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!