Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Żywiec ze wzrostem przychodów w I półr. 2020 r., ale spadkiem zysków

Grupa Żywiec opublikowała półroczne sprawozdanie finansowe. W pierwszej połowie roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Spółki wyniosły 1 845 mln złotych wobec 1 729 mln zł w I poł. 2019 r. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 98 mln złotych wobec 131 mln złotych.

Grupa Żywiec ze wzrostem przychodów w I półr. 2020 r., ale spadkiem zysków
Pomimo dużej niepewności w otoczeniu oraz spadku sprzedaży w kanale gastronomii związanej z epidemią, Grupa Żywiec zwiększyła przychody ze sprzedaży. fot. Grupa Żywiec

Z kolei zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej spadł do 49,9 mln złotych z 97,6 mln zł rok wcześniej.

W pierwszych sześciu miesiącach roku Grupa Żywiec koncentrowała się na utrzymaniu ciągłości biznesu i realizacji założonej strategii, przy zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa pracownikom, klientom i partnerom biznesowym w warunkach pandemii. Spółka elastycznie dostosowała swoje programy marketingowe oraz obsługę klienta do nowych warunków działania.

- Pomimo dużej niepewności w otoczeniu oraz spadku sprzedaży w kanale gastronomii związanej z epidemią, zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży. Przyczyniło się do tego przede wszystkim utrzymanie wzrostu sprzedaży w segmencie premium oraz dynamiczny wzrost marki Namysłów – mówi Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec SA.

– Nasze przychody rosły jednak wolniej niż koszty. W szczególności wzrosły koszty opakowań, co wynika większego zainteresowania konsumentów piwem w opakowaniach jednorazowych. W pierwszym półroczu inwestowaliśmy także w drogę do rynku w tradycyjnym kanale sprzedaży. W efekcie przełożyło się to negatywnie na poziom zysku operacyjnego. Ponadto spadek wartości złotówki negatywnie wpłynął na koszty działalności, co w znacznym stopniu przyczyniło się do spadku zysku netto. Kluczowe dla wyników spółki miesiące jednak przed nami i jesteśmy dobrze przygotowani aby je jak najlepiej wykorzystać. – dodaje Mahot.

W nowych warunkach funkcjonowania związanych z epidemią, Grupa Żywiec przeznaczyła łącznie blisko 6 mln złotych na wsparcie ekosystemu partnerów, w tym szczególnie klientów z sektora gastronomii i dostawców oraz społeczności lokalnych.

Mimo ryzyka wzrostu kosztów, jako pierwsza firma w branży Grupa Żywiec zdecydowała się na odbiór na własny koszt niesprzedanego piwa z lokali gastronomicznej o wartości 3.9 mln złotych, wspierając lokale zamknięte z powodu pandemii. Spółka uruchomiła także inicjatywy wspierające dostawców, z których zdecydowana większość to firmy lokalne. Na rzecz społeczności lokalnych firma przekazała blisko 2 mln złotych w formie bezpośrednich darowizn na zakup sprzętu medycznego do walki z koronawirusem w miastach, gdzie znajdują się browary należące do Grupy oraz w formie zasilenia zbiórki Fundacji Siepomaga. Firma przekazała także specjalny bezalkoholowy produkt na rzecz służb medycznych a także płyn do dezynfekcji rąk powstały na bazie alkoholu pozostałego po produkcji piw 0.0.% na rzecz wszystkich mieszkańców Żywca.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    wyniki Grupy Żywiec RSS ALERT    /    Francois-Xavier Mahot RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!