Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Jakie piwo będziemy pić w 2020 roku? Trendy na rynku piwowarskim

Rynek piwa rozwija się prężnie i chyba nigdy w całej historii piwowarstwa nie był tak różnorodny jak teraz. Jesteśmy otwarci i doceniamy zarówno klasyczne, jak i bardziej eksperymentalne style warzenia i smaki. W 2019 roku pojawiło się też sporo nieoczekiwanych trendów – niektóre z nich umarły, inne cały czas rosną w siłę. Jakie piwo będziemy pić w 2020 roku? Jakich niespodzianek na rynku piwowarskim możemy się spodziewać?

Jakie piwo będziemy pić w 2020 roku? Trendy na rynku piwowarskim
Jakie piwo będziemy pić w 2020 roku? Trendy na rynku piwowarskim

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez piwo.to
Data: 17-01-2020, 13:38

Piwa niskoalkoholowe oraz 0,0%

Pojawienie się na półkach sklepowych piw 0,0% wiele osób kwituje ironicznym uśmiechem, jednak trend na napoje niskoalkoholowe i bezalkoholowe w dalszym ciągu mocno się rozwija. Nowa technologia wytwarzania piw całkowicie bezalkoholowych jest wprawdzie droga, szybko się jednak upowszechnia w dużych browarach, które mają fundusze na jej zaimplementowanie i dzięki piwom 0,0% mogą się wyróżnić na tle małych browarników. Niemieckie Stowarzyszenie Piwowarów szacuje obecnie, że jedno na 15 piw spożywanych w ich kraju ma niską zawartość alkoholu lub nie zawiera go wcale1. „To szokujące, ale młode pokolenie (zwłaszcza millenijne) pije coraz mniej alkoholu”2 – dodaje John Walker, główny browarnik i współzałożyciel amerykańskiego Athletic Brewing. Jako przykład stawia tu młodych rodziców – „to ludzie, którzy chcą się dobrze bawić i być towarzyskimi, ale nie płacić za to następnego dnia kacem”3. Dzięki piwom 0,0% mogą cieszyć się smakiem piwa bez ograniczeń. Sam Calagione, założyciel browaru Dogfish Hea wśród przyczyn nowej mody upatruje także wzrost świadomości dotyczącej zdrowia – „to pokolenie jest bardziej świadome zdrowia niż nasze, więc myślą o kaloriach i częstotliwości picia piwa”4.

Ekologiczna produkcja i zdrowsze piwa

Zwiększona świadomość dotycząca zdrowia wiąże się także z trendami dotyczącymi najróżniejszych diet. „Obecnie trendy w branży wyznaczają marki dbające o zdrowie, na przykład produkujące piwa o niższej kaloryczności (…). Myślę, że produkty skierowane do konsumentów dbających o zdrowie będą napędzać wzrost przez długi czas”5 – wypowiada się Luke Bowen, właściciel Evil Genius Brewing Company w Filadelfii. Rośnie też nasza wiedza dotycząca chorób takich jak celiakia i nietolerancja glutenu czy cukrzyca. Rynek coraz częściej dostrzega potrzeby takich osób, tworząc napoje alkoholowe o niższym indeksie glikemicznym i bezglutenowe6. Coraz chętniej tworzy się też piwa niepasteryzowane, czyli stawia na świeżość i naturalność.

KOMENTARZE (1)

  • Piwonabrodzie 2020-02-16 21:39:29
    Artykół z cyklu, "Nie znam się, to się wypowiem". Pomija polskie browary rzemieślnicze i to co obecnie dzieje się na rynku polskich piw. A takie rewelacje jak piwo z arbuzem już od wielu lat funkcjonuje na rynku polskim.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.24.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!