Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Janusz Palikot: Trendy na rynku alkoholi w czasie koronakryzysu

Sprzedaż przez internet, wzrost zainteresowania produktami luksusowymi, odejście od mocnego alkoholu przemysłowego oraz stawianie na dodatki zdrowotne – Janusz Palikot w czasie debaty Towary „pożądania” podczas koronakryzysu wskazał trendy, które obecnie obserwujemy na rynku alkoholi.

Janusz Palikot: Trendy na rynku alkoholi w czasie koronakryzysu
Janusz Palikot, prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina SA, Tenczyńska Okovita SA, właściciel Browaru Tenczynek

Janusz Palikot w czasie debaty Towary „pożądania” podczas koronakryzysu wskazał najważniejsze zmiany i trendy na rynku alkoholi, które można było zaobserwować od marca 2020 roku.

Jak stwierdził, najbardziej systemową zmianą na rynku alkoholi podczas koronakryzysu było pojawienie się ogromnej liczby sklepów internetowych handlujących alkoholem.  Jeszcze w lutym wydawało się, że przepisy na to nie pozwalają.

– Producenci zaczęli sprzedawać alkohole online na dość niebywałą skalę. My sami otworzyliśmy taki sklep i ma bardzo dobre wyniki sprzedażowe. To pierwsza rzecz kompletnie nowa dla branży alkoholowej. Tego prawie w ogóle nie było wcześniej, a dzisiaj jest bardzo powszechne – mówił prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina SA, Tenczyńska Okovita SA, właściciel Browaru Tenczynek.

Drugą zmianą podczas pandemii był wyraźny wzrost sprzedaży alkoholi luksusowych, różnych rodzajów whisky, nieprzemysłowych ginów itp, produktów trudno dostępnych, sprzedawanych wcześniej w wąskim kanale.

– Nastąpił dość duży wzrost. Czasami ktoś wystawia partię mocnego alkoholu w wysokich cenach (150-200 zł) i sprzedaje w ciągu kilku godzin kilka tysięcy tego typu produktów. Obserwowałem co najmniej 5 takich akcji. To pokazuje, jak rozwinął się segment premium. Wcześniej, szczególnie w wódce, ta kategoria nie istniała. Teraz pojawiły się tego typu oferty – wskazał prelegent debaty Towary „pożądania” podczas koronakryzysu.

W kategorii piwa widać dwa zjawiska. Browary rzemieślnicze, które sprzedawały większość w pubach i restauracjach w okolicy miejsca, gdzie funkcjonują, miały poważne problemy. Część z nich zbankrutowała. Wykorzystały to silne browary.

– Rynek się nie zmniejszył, ale część słabszych i mniejszych organizacji miała spore kłopoty – podkreślił Janusz Palikot.

– Alkohol (poza winem) to w Polsce już od wielu lat bardzo dojrzały rynek. Zmiany są wewnętrze. Zmienia się struktura zarówno rynku mocnego alkoholu, jak i piwa czy wina. Przybywa dużo nieprzemysłowego alkoholu. To największy trend – prelegent wskazał kolejny kierunek, którym jest odejście od mocnego alkoholu przemysłowego.

więcej informacji:

Janusz Palikot RSS ALERT    /    FRSiH2020 RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu przez internet RSS ALERT    /    Browar Tenczynek RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    wermut RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!