Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Jest szansa na rozwój kategorii polskich miodów pitnych

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa liczy, że nadanie znaku Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS) dla miodów pitnych niesyconych wpłynie na promocję całej kategorii miodów pitnych, a co za tym idzie na rozwój tego segmentu rynku.

Jest szansa na rozwój kategorii polskich miodów pitnych
Jerzy Kwaśniewski, prezes ZP PRW fot. PRW

ZP Polska Rada Winiarstwa skierował 12 kwietnia do ministra rolnictwa wniosek o nadanie miodom pitnym niesyconym znaku GTS, którym cieszą się już od 2008 roku miody pitne sycone.

- Czynniki wpływające na wzrost rynku są związane głównie z  kwestią dotarcia z informacją do konsumenta. Przy analizie danych (…) dotyczących wielkości krajowej produkcji, wyraźnie widać jaki wpływ miało nadanie miodom syconym statusu GTS – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Kwaśniewski.

- Polska Rada Winiarstwa wystąpiła do MRiRW z wnioskiem o znak GTS również dla miodów niesyconych.  Wierzymy, że znak będący marką wyróżniającą tradycyjne produkty jakościowe, byłyby wielką wartością i dałby szansę na promocję całej kategorii miodów pitnych - dodaje.

Od 2008 roku producenci miodów pitnych syconych mają możliwość wyróżniania swoich produktów znakiem GTS, natomiast miody pitne niesycone są pozbawione tej możliwości.

Znak GTS, będący marką wyróżniającą tradycyjne produkty jakościowe, byłby wielką wartością dla miodów niesyconych i dałby im szansę na dodatkową promocję zarówno w kraju jak i zagranicą.

Polska jest największym na świecie producentem miodów pitnych wytwarzanych tradycyjnymi metodami. Najbardziej dotkliwe ograniczenie rozwoju tej kategorii, to brak możliwości reklamy obowiązujący całą branżę winiarską.

GTS (Gwarantowana Tradycyjna Specjalność) to europejski znak jakości nadawany produktom, których skład i sposób produkcji odpowiada tradycyjnej praktyce, lub które zostały wytworzone z tradycyjnie stosowanych surowców. Jest elementem europejskiego systemu oznaczeń, mającego na celu promocję wyjątkowych produktów o wysokiej jakości, powiązanych z tradycją i środowiskiem, w którym powstają.

Z danych KPMG wynika, że Polacy sięgają po miody wyłącznie okazjonalnie. W ciągu 12 miesięcy do czerwca 2015 r. trunek ten piło zaledwie 27 proc. dorosłych Polaków. Najczęściej okazją są spotkania rodzinne lub towarzyskie, choć często Polacy sięgają po miód także bez szczególnej okazji. Pozostali konsumenci twierdzą najczęściej, że nie mieli okazji do spróbowania miodu pitnego. Tylko co czwarty konsument z tej grupy twierdzi, że miód pitny mu nie smakuje.

KOMENTARZE (2)

  • Ada 2016-05-05 16:16:06
    Ale lepsze w smaku są sycone :) Mówię to po wielu latach niesycenia i sycenia. Chociaż niesycony Jaros zły nie jest :)
    • marcin 2019-03-07 08:52:44
      napisał prezes Jaros:_)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!