• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

JNT Group: Trzeba uważniej obserwować sektor HoReCa (wywiad)

Polacy czekali na otwarcie restauracji i tłumnie je odwiedzali, co pozwala mieć nadzieję, że sytuacja po lockdownie w niedługim czasie się ustabilizuje. Pandemia i liczne ograniczenia spowodowały, że trzeba jeszcze uważniej obserwować sektor HoReCa i stwarzać dopasowane do potrzeb rynku rozwiązania - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Waldemar Maciesza, Dyrektor ds. HoReCa JNT Group.
  • Autor: Barbara Woźniak
  • Data: 17-06-2021, 13:23
JNT Group: Trzeba uważniej obserwować sektor HoReCa (wywiad)
Waldemar Maciesza, Dyrektor ds. HoReCa: Gastronomia jest wymagającym kanałem sprzedaży. Goście restauracyjni cenią nowości, i to tutaj jako klienci poznają nowe produkty wprowadzane na rynek, fot, JNT Group
  • Już pierwszy długi weekend pokazał, że Polacy czekali na otwarcie restauracji i tłumnie je odwiedzali. Pozwala to mieć nadzieję, że będą korzystać z ich usług coraz chętniej, a sytuacja po lockdownie w niedługim czasie się ustabilizuje.
  • Proces zakupowy będzie nabierał tempa, jednak, aby rynek winiarski w Polsce osiągnął poziom konsumpcji jak w krajach sąsiednich np. w Czechach czy państwach skandynawskich, czeka nas jeszcze dużo pracy.
  • Gastronomia jest wymagającym kanałem sprzedaży. Goście restauracyjni cenią nowości, tutaj jako klienci poznają nowe produkty wprowadzane na rynek, a emocje, którymi kierują się przy wyborze wina, muszą odpowiadać im osobistym preferencjom, aspiracjom i stylowi życia.
  • Pandemia i liczne ograniczenia spowodowały, że trzeba jeszcze uważniej obserwować sektor HoReCa i stwarzać dopasowane do potrzeb rynku rozwiązania. Innowacyjne opakowania, oferta dostosowana do zmieniających się realiów –  to priorytety JNT Group w najbliższym okresie.
  • Rosnąca liczba osób zaszczepionych pozwala mieć nadzieję, że jesienią obostrzenia, nawet, jeśli się pojawią, to w znacznie mniejszym zakresie.

  

Od 28 maja restauracje mogą przyjmować gości nie tylko w ogródkach, ale i we wnętrzu. Co otwarcie gastronomii oznacza dla JNT Group i branży winiarskiej oraz alkoholowej?

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jako producent i importer win do ponownego otwarcia branży HoReCa przygotowywaliśmy się już od końca ubiegłego roku, intensywnie pracując nad ofertą, która trafi w gusta jak najszerszej grupy odbiorców. Wreszcie mamy możliwość zaprezentowania nowych produktów, co pozwoli z kolei restauracjom na rozbudowanie oferty dla klientów.

Zdajemy sobie sprawę, że proces zakupowy musi nabrać tempa, ale już pierwszy długi weekend pokazał, że Polacy czekali na otwarcie restauracji i tłumnie je odwiedzali. Pozwala to mieć nadzieję, że będą korzystać z ich usług coraz chętniej, a sytuacja po lockdownie w niedługim czasie się ustabilizuje. Proces zakupowy będzie więc nabierał tempa. Jednak, aby rynek winiarski w Polsce osiągnął poziom konsumpcji jak w krajach sąsiednich, mam na myśli Czechy czy państwa skandynawskie, czeka nas jeszcze dużo pracy.

Jak Grupa JNT przygotowywała się do otwarcia gastronomii?

Gastronomia jest wymagającym kanałem sprzedaży. Goście restauracyjni cenią nowości, tutaj jako klienci poznają nowe produkty wprowadzane na rynek. Emocje, którymi kierują się przy wyborze wina, muszą odpowiadać im osobistym preferencjom, aspiracjom i stylowi życia.

Pracując nad ofertą dla HoReCa na nadchodzący sezon, wzięliśmy pod uwagę potencjał poszczególnych kategorii. Przygotowaliśmy największą w Polsce ofertę win musujących w opakowaniach typu keg. Obejmie ona wina marki Monte Santi, rozlewane przez specjalistyczne stacje nabarowe. Stacje te montujemy u klientów, u których widzimy bardzo dobrą sprzedaż win musujących w butelkach oraz potencjał do dalszego rozwoju.

Co jeszcze znalazło się w ofercie JNT Group dla sektora HoReCa? 

Oprócz znanego już na polskim rynku Monte Santi Frizzante w opakowaniu kegowym, w naszej ofercie znalazły się produkty, po które konsumenci chętnie sięgają właśnie w sezonie letnim, takie jak: Monte Santi Spritz – drink na bazie wina musującego z aperitivo, Hugo, czyli gotowy drink z wina musującego z dodatkiem aromatu o smaku soku z kwiatów czarnego bzu i Frutisecco Mango czyli wino musujące z dodatkiem aromatu o smaku mango.

Gotowe letnie drinki to dla restauratorów doskonałe rozwiązanie, gdyż nie wymagają zaangażowania obsługi, z którą obecnie w całej gastronomii są dziś największe problemy.

Czy są jakieś nowości dla HoReCa?

Naszą tegoroczną ofertę dla HoReCa wzbogaciliśmy także o nowość – Sangre de Allegra, czyli półsłodkie czerwone wino w innowacyjnym na polskim rynku, bo 5-litrowym opakowaniu. Podawane jest z owocami na lodzie, a w smaku odpowiada czerwonemu półsłodkiemu winu z południa Europy.

Ogromny potencjał widzimy w programie Wino Chefa, opartym na selekcji win Michela Morana. Jest on dedykowany lokalom, które dotychczas mniejszą wagę przywiązywały do kategorii win, a chciałyby wzmocnić ofertę w tym zakresie. Postać Michela Morana stanowi potwierdzenie jakości przygotowanej selekcji oraz ułatwi wybór gościom restauracji.

W ramach projektu przygotowaliśmy materiały promocyjne wspierające sprzedaż produktów, czyli: dedykowaną kartę win, obrandowane kieliszki, zapaski, tace, coolery i trybuszony. 

Wymieniłem jedynie najważniejsze nowości JNT Group dla HoReCa, ale w naszej stałej ofercie dla kanału gastronomicznego znajdują się także wina przez nas importowane. Posiadamy selekcję około 400 etykiet win ze wszystkich regionów świata, dedykowanych jedynie dla gastronomi.

Interesującym reprezentantem win z  Nowego Świata jest winnica PIEDRA NEGRA BY LURTON z wyśmienitym i głębokim w smaku CHACAYES. Ze Starego Świata warto wyróżnić wina od REGNARD z Burgundii, z winnicy DE LADOUCETTE znad Loary, z Toskanii VILLA POGGIO SALVI, Hiszpania to Rioja od BODEGAS ORBEN, czy Gruner Veltliner z najstarszej austriackiej winnicy NIKOLAIHOF. To oczywiście ułamek naszej oferty dla sektora gastronomicznego.  

Czy niepewna przyszłość sektora HoReCa zmienia w jakiś sposób strategię działania Grupy JNT w tym zakresie?

Pandemia i liczne ograniczenia spowodowały, że musimy jeszcze uważniej obserwować sektor HoReCa i stwarzać dopasowane do potrzeb rynku rozwiązania. Innowacyjne opakowania, oferta dostosowana do zmieniających się realiów – oto nasze priorytety w najbliższym okresie.

Rosnąca liczba osób zaszczepionych pozwala nam mieć nadzieję, że jesienią obostrzenia, nawet jeśli się pojawią, to w znacznie mniejszym zakresie.

Jesteśmy dobrej myśli, ponieważ przed nami sezon zimowy, tak bardzo ważny z punktu widzenia sprzedaży naszego flagowego produktu, jakim jest Grzaniec Galicyjski. Przygotowujemy się już do niego, a jednocześnie trzymamy rękę na pulsie i będziemy elastycznie reagować na zmieniającą się sytuację.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!