• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

KER: Facebookowa reklama Cydru Lubelskiego promuje alkohol

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama Cydru Lubelskiego Miodowego, produkowanego przez firmę Ambra, umieszczona w mediach społecznościowych narusza Kodeks Etyki Reklamy, ponieważ promuje alkohol – podaje serwis wirtualnemedia.pl.
  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • Data: 03-01-2017, 09:31
KER: Facebookowa reklama Cydru Lubelskiego promuje alkohol
fot. Ambra

Komisja Etyki Reklamy zajmowała się skargą na reklamę internetową Cydru Lubelskiego Miodowego, produkowanego przez firmę Ambra. Reklama ta umieszczona była na facebookowym fanpage’u marki - prezentowała Cydr Lubelski Miodowy i hasło „Miodzio wynik”. Skarżąca ją zwróciła uwagę, że poprzez sformułowanie "Z Cydr Lubelski na pewno się uda" i pokazanie butelki cydru jako zawodnika na bieżni reklama ta sugeruje, że dzięki piciu alkoholu osiąga się lepsze wyniki sportowe. - O ile mi wiadomo, ustawa antyalkoholowa zabrania łączenia napojów alkoholowych ze sprawnością fizyczną czy wywoływania skojarzeń z sukcesem zawodowym - napisano w skardze.

Przedstawiciele firmy Ambra wyjaśnili, że umieszczony na fanpage’u marki post był inspirowany kibicowaniem polskim sportowcom podczas zmagań na igrzyskach olimpijskich i nawiązywał do kibicowania, a nie uprawiania sportu. KER zwróciła jednak uwagę, że w zaskarżonej reklamie przedstawiono znak towarowy, kształt graficzny i opakowanie, które są tożsame z oznaczeniem napoju alkoholowego i dlatego narusza ona Kodeks Etyki Reklamy.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Czytaj więcej na: www.wirtualnemedia.pl

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!