• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

KER: Reklama Tyskiego nieetyczna, bo promuje piwo jako środek do przezwyciężania problemów

Hasło „otwieramy Tyskie... Tyskie otwiera nas” odnosi się do spożywanie piwa w celu przezwyciężania problemu życiowego, jakim jest zamknięcie na ludzi, dlatego reklama tej marki narusza Kodeks Etyki Reklamy - czytamy na portalu Wirtualnemedia.pl.

  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • Data: 13-11-2019, 14:26
KER: Reklama Tyskiego nieetyczna, bo promuje piwo jako środek do przezwyciężania problemów
fot. Shutterstock

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły dwie skargi na reklamy piwa Tyskie. Pierwsza na spot pod hasłem „Tyskie otwiera nas”. Druga prowadzona była pod hasłem „Przejdźmy na Ty”.

- Przesłanie reklamy "otwieramy Tyskie... Tyskie otwiera nas" sugeruje, że piwo pomaga nam nawiązywać relacje z innymi ludźmi, przełamywać trudności (…). W tym wypadku wyraźnie piwo Tyskie staje się środkiem do otwarcia się na innych ludzi - stwierdzono w pierwszej skardze. Autor drugiej skargi stwierdził z kolei, że „reklama piwa nie może przedstawiać spożywania piwa w okolicznościach, które są powszechnie uznawane za nieodpowiedzialne, nieodpowiednie lub niezgodne z prawem, w szczególności przed lub w toku działania, które wymaga zachowania stanu trzeźwości. (…) Poza tym reklama namawia do spożycia piwa "symbolicznie, piwko?" "zaraz się z nim napiję i przypomnę sobie" Pokazuje kontrast dwóch światów - smutny, wyobcowany człowiek w świecie bez piwa i radosny, otwarty, kontaktowy w świecie z piwem Tyskim” - czytamy na Wirtualnemedia.pl.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Kompania Piwowarska odnosząc się do zarzutów podkreśliła, że kampania reklamowa marki Tyskie realizowana pod hasłem „Przejdźmy na TY" zauważa wagę relacji społecznych w naszym otoczeniu. - Zgodnie z założeniem akcji, wyzwaniem dla społeczeństwa jest odbudowanie potrzeby otwierania się na innych, a w następstwie poznawania się i spontanicznego przechodzenia przez Polaków na „Ty". Bez względu na różnice polityczne, kulturowe czy status społeczny. Celem Tyskiego jest jednoczenie i zbliżanie ludzi oraz zachęcanie do inicjowania kontaktów, rozmów i dyskusji - przekonywała Kompania Piwowarska. Temu celowi służyło także przygotowanie całego wydarzenia w windzie i realizacja filmowej relacji z jego przebiegu. 

KER mimo tych wyjaśnień stwierdziła, że „reklama piwa nie może kreować wizerunku piwa jako środka do przezwyciężania problemów życiowych”. Uznała, że zawarte w niej hasło „otwieramy Tyskie... Tyskie otwiera nas” odnosi się do spożywanie piwa w celu przezwyciężania problemu życiowego jakim jest zamknięcie na ludzi. W przypadku spotu, którego akcja dzieje się w windzie KER oceniła, że nie przedstawia on spożywania piwa w okolicznościach, które są powszechnie uznawane za nieodpowiedzialne, nieodpowiednie lub niezgodne z prawem, w szczególności przed lub w toku działania, które wymaga zachowania stanu trzeźwości. Orzekła też, że film nie przedstawia ani zachęca do nieodpowiedzialnego lub nadmiernego spożywania piwa.

Całość na wirtualnemedia.pl

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • KW 2019-11-14 12:42:10

    Ciekawe, która konkurencja złożyła donos. Poza tym czy się to komuś podoba czy nie: TAK alkohol otwiera na ludzi, rozluźnia, czasem pozwala zapomnieć o problemach ale przy okazji ważne, żeby tym problemom stawić czoła już bez alkoholu. Przy tego typu donosach czuję się jak w jakimś matrixie. Oczywista oczywistość jest zaskarżana. Dokąd zmierzamy?

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!