• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kompania Piwowarska i Carrefour Polska wspólnie przy "zero waste"

Kompania Piwowarska przyłączyła się do inicjatywy Carrefour Polska pod nazwą „Droga do zero waste”. W ramach współpracy we wszystkich 250 hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce można, bez paragonu, oddać butelkę zwrotną producenta piwa. W zamian sprzedawca wyda konsumentowi e-bon stanowiący zwrot pełnej kaucji.
  • Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
  • Data: 23-04-2021, 10:19
Kompania Piwowarska i Carrefour Polska wspólnie przy
Kompania Piwowarska przyłączyła się do inicjatywy Carrefour Polska pod nazwą „Droga do zero waste”. fot. materiały prasowe

Wielokrotnie użyta butelka zwrotna to jeden z najbardziej przyjaznych dla środowiska rodzajów opakowań. 

Jedną z barier w rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego i rozwoju systemu kaucyjnego opakowań zwrotnych w Polsce jest wymaganie posiadania przez konsumenta dowodu zakupu (paragonu). Taką praktykę stosują zazwyczaj sklepy, nie przyjmując więcej butelek niż sprzedały.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Od 22 kwietnia br. we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour można zwrócić butelkę zwrotną po piwie Kompanii Piwowarskiej bez konieczności posiadania dowodu zakupu. Za każdą zwróconą butelkę klient otrzyma zwrot pełnej wartości kaucji w postaci e-bonu, którym może zapłacić za zakupy w sklepach sieci Carrefour. Wartość kaucji to 50 gr. Sklepy przyjmują bez paragonu butelki zwrotne po piwach Kompanii Piwowarskiej: Lech, Tyskie, Żubr, Książęce, Kozel, Dębowe Dojrzałe Mocne i Wojak.

Sieć planuje już, we współpracy ze swoimi franczyzobiorcami, włączenie do akcji całej sieci sklepów osiedlowych Carrefour Express oraz Globi.

Kompania Piwowarska – silnie wspierająca ten projekt – od lat należy do czołówki polskich firm, które w prowadzeniu swojego biznesu przywiązują dużą wagę do kwestii zrównoważonego rozwoju. Na kompleksową strategię firmy „Lepsza Przyszłość 2030” składają się 4 obszary, z których dwa – Planeta i Ludzie – dotyczą bezpośrednio kwestii zrównoważonego rozwoju. W ramach działań w obszarze Planeta firma zobowiązała się m.in., że do 2030 r. istotnie zmniejszy emisję CO₂ związaną ze swoją działalnością – zarówno w swoich browarach, jak i w całym łańcuchu dostaw oraz, że będzie używała wyłącznie opakowań nadających się do ponownego wykorzystania lub recyklingu. W 2020 r. Kompania Piwowarska sprzedała w opakowaniach wielokrotnego użytku 46% swojego piwa, z czego 44% w butelkach zwrotnych, a 2% w beczkach do piwa stosowanych w gastronomii.

– Jeszcze przed pandemią uruchomiliśmy w Poznaniu pilotażowy punkt skupu butelek, który pozwolił nam lepiej zrozumieć bariery w rozwoju rynku opakowań wielokrotnego użytku w Polsce, wśród których najistotniejszą jest podatek VAT na kaucje. Współpraca z Carrefour Polska jest kolejnym krokiem, który ma zachęcić Polaków do aktywnego ograniczania ilości generowanych odpadów szklanych. Zależy nam zwłaszcza na zwiększeniu liczby rotacji butelki. Butelka zwrotna może być użyta nawet 20-krotnie zanim zostanie przeznaczona do recyklingu. Im większa liczba rotacji tym mniejsza emisja gazów cieplarnianych związana z dostarczeniem piwa na rynek. Zatem prawidłowe korzystanie z butelek zwrotnych, czyli oddawanie ich do sklepu, a dalej ponowne napełnienie i wprowadzenie do sprzedaży jest korzystne dla środowiska naturalnego – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Kompania Piwowarska posiada ok. 300 mln butelek, które średnio rocznie trafiają 4 razy na rynek napełnione piwem. Utworzony przez firmę system obrotu butelkami zwrotnymi ma wysoką, bo 90% efektywność. Firma wymienia się też z innymi browarami pustymi opakowaniami szklanymi, które omyłkowo trafiły do niewłaściwych odbiorców.

– Carrefour Polska jako firma odpowiedzialna społecznie, realizując swoją misję handlową, aktywnie działa na rzecz ochrony środowiska naturalnego w naszym kraju. Wdrożenie inicjatywy odbioru butelek zwrotnych bez okazywania paragonu, to znaczący krok w rozwoju systemu kaucyjnego opakowań zwrotnych w Polsce. Udało nam się zrealizować ją dzięki bliskiej współpracy z naszymi dostawcami. Mamy nadzieję, że od teraz, wszyscy Polacy zamiast wyrzucać butelki zwrotne do pojemników ze szkłem, zaczną przynosić jej do sklepów Carrefour, przynosząc korzyści sobie i całej naszej planecie – mówi Marek Lipka, dyrektor handlowy i członek zarządu Carrefour Polska.

Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwnego, z udziałem 36,4% (dane GUS, 2020). Firma zatrudnia ponad 2700 osób w swoich browarach i oddziałach w całej Polsce. Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895).

To w nich warzone są piwa, m.in.: Żubr, Tyskie, Lech, Redd’s, a także kolekcja specjalności Książęcego. W ofercie producenta znajdują się również cenione w Polsce piwa czeskie: Pilsner Urquell (ikona czeskiego piwa) i Kozel (piwo najczęściej wybierane przez Czechów), a także piwa bezalkoholowe sygnowane marką Lech Free 0,0% oraz Tyskie 0,0%. 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!