Kompania Piwowarska opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju za 2018
Dotarcie z przekazami na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu do blisko 5 milionów osób, najniższy poziom zużycia wody w branży, 99% odpadów poddanych odzyskowi oraz 1 milion złotych przeznaczonych na projekty lokalne, to tylko niektóre działania Kompanii Piwowarskiej, które firma prezentuje w swoim Raporcie Zrównoważonego Rozwoju za 2018 r.

Powiązane tematy:
11. edycja Raportu Zrównoważonego Rozwoju Kompanii Piwowarskiej to okazja do podsumowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju lidera branży piwowarskiej w Polsce. Tym razem KP odnosi swoje działania do celów zrównoważonego rozwoju ONZ, przyjętych w 2015 r, wskazując konkretne zadania, do realizacji których przyczynia się jej aktywność.
– W tym raporcie punktem wyjścia do przedstawienia naszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju były cele ONZ, a nie – jak wcześniej – nasza strategia. Mamy świadomość, że zrównoważony rozwój wymaga podjęcia wspólnego wysiłku i spójnych działań w wielu obszarach, w tym: w zakresie zdrowia publicznego, wzrostu gospodarczego, inkluzji społecznej i ochrony środowiska. Celem nadrzędnym jest budowanie lepszego świata i ONZ w 2015 r. wskazała, również nam, jak powinniśmy to robić – komentuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Raport CSR za 2018 r. pokazuje wkład firmy w realizowanie 13-tu spośród 17-tu celów zrównoważonego rozwoju ONZ. Strategia zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej skupiona jest na 3 obszarach, tj. produkty i zdrowie; ludzie i społeczeństwo; środowisko naturalne. W ich ramach firma realizuje m.in. programy na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, dba o społeczności lokalne oraz zapewnia świetne warunki pracy i rozwoju swoim pracownikom, oszczędza wodę, energię i zapewnia niemal 100% recyklingu swoich odpadów i produktów ubocznych.
Przedstawione poniżej wybrane przykłady z raportu, obrazują realne efekty prowadzonych działań przez firmę, w odniesieniu do Celów Zrównoważonego Rozwoju (Agenda 2030).
Kompania Piwowarska od wielu lat stara się zapobiegać negatywnym zjawiskom związanym ze spożywaniem alkoholu i wypadkami drogowymi. Te działania są zbieżne z dwoma z zadań określonych w celu zrównoważonego rozwoju ONZ dotyczącym zdrowia (SDG 3.). W ubiegłym roku aż 273 tys. osób zostało zaangażowanych w programy odpowiedzialnościowe realizowane przez Kompanię Piwowarską, m.in. Sprawdź Promile, w ramach którego 85 tys. osób przebadało się alkomatami. Firma rozwinęła również segment piw bezalkoholowych – wzrost sprzedaży piw tego rodzaju, będących m.in. dobrą alternatywą dla osób, które nie chcą lub nie powinny spożywać alkoholu, wyniósł ponad 85%.
Kompania Piwowarska realizuje również zadanie dotyczące zwiększania liczby dorosłych posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które jest częścią celu 4. ONZ odnoszącego się do dobrej jakości edukacji. Wszyscy pracownicy Kompanii Piwowarskiej przechodzą różnego rodzaju szkolenia podnoszące ich kwalifikacje – w ubiegłym roku każdy z nich spędził w salach szkoleniowych średnio 3,7 dnia pracy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.