Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Kompania Piwowarska: piwa bezalkoholowe to bardzo perspektywiczny segment

– Segment piw bezalkoholowych stanowi w Polsce 4,9% wolumenu całej kategorii piwnej i 5,9% jej wartości. Pod tym względem jesteśmy przed Czechami z 4,6%, ale jeszcze sporo za Niemcami, gdzie ten udział wynosi 7,5%. Prognozujemy, że w najbliższych latach segment ten będzie nadal rozwijał się bardzo dynamicznie – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Kompania Piwowarska: piwa bezalkoholowe to bardzo perspektywiczny segment
Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej / fot. materiały prasowe

W ubiegłym roku wzrosła sprzedaż piw bezalkoholowych o ponad 50 proc., a w portfolio KP pojawiła się także wersja bezalkoholowa piwa Tyskie. Jaka przyszłość czeka ten sektor?

– Piwa bezalkoholowe to bardzo perspektywiczny segment. Mimo że jego tempo rozwoju nieco przyhamowało, to nadal może się poszczycić dwucyfrowym wzrostem. Piwa bez procentów stanowią coraz bardziej liczącą się kategorię FMCG – w ubiegłym roku było to 4,5%. Segment piw bezalkoholowych stanowi w Polsce 4,9% wolumenu całej kategorii piwnej i 5,9% jej wartości. Pod tym względem jesteśmy przed Czechami z 4,6%, ale jeszcze sporo za Niemcami, gdzie ten udział wynosi 7,5%. Prognozujemy, że w najbliższych latach segment ten będzie nadal rozwijał się bardzo dynamicznie – ocenił Igor Tikhonov.

– Według raportów firmy Nielsen w porównaniu do 2019 roku sprzedaż piw bez procentów wzrosła wielkościowo o 21%, a wartościowo o 25%. Ten świetny wynik, który oparł się nawet pandemii, to wpływ utrzymujących się od dłuższego czasu trendów konsumenckich. Konsumenci coraz bardziej dbają o zdrowie, formę i dobre samopoczucie. To powoduje, że rezygnują z alkoholu, jednak wciąż pragną cieszyć się smakiem piwa – i to właśnie umożliwiają im nasze piwa bezalkoholowe. Ponadto coraz większa grupa konsumentów jest już na tyle świadoma i odpowiedzialna, że nie chce podejmować żadnych ryzykownych działań pod wpływem alkoholu, a piwa 0,0% dają ten komfort – można je pić w każdej sytuacji – dodał.

Kompania Piwowarska planuje dalszą rozbudowę oferty piw bezalkoholowych w swoim portfolio.

– Od kilku lat rozszerzamy ofertę piw bezalkoholowych 0,0%. Do rodziny Lecha Free 0,0%, obejmującej klasycznego lagera i trzy warianty smakowe, które konsumenci już dobrze znają i cenią, tj. limonka z miętą, pomelo i grejpfrut, granat i acai, dołączyły w tym roku dwa nowe smaki – marakuja i melon oraz ananas i guawa. Od marca 2020 r. także marka Tyskie proponuje swoim miłośnikom wersję całkowicie bezalkoholową. Oferując taki wybór wariantów smakowych, wierzymy, że już teraz zaspokajamy potrzeby i preferencje smakowe każdego konsumenta – ale to nie jest nasze ostatnie słowo! Zamierzamy zaskakiwać konsumentów kolejnymi nowościami w tym segmencie. Rozwijanie sektora bezalkoholowego jest przy tym zgodne ze strategią biznesową naszej firmy oraz Grupy Asahi, której jesteśmy częścią. Zgodnie z tym podejściem będziemy zwiększać udział produktów bezalkoholowych w naszym portfolio, dzięki czemu zapewnimy konsumentom jeszcze większy wybór –wyjaśnił prezes KP. 

Czytaj więcej w strefie premium: Prezes Kompanii Piwowarskiej: 2020 to wyjątkowo trudny rok dla branży piwnej (duży wywiad)

Zacznij sprzedawać produkty spożywcze w sieci - wypróbuj serwis Giełda Rolna

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska RSS ALERT    /    Igor Tikhonov RSS ALERT    /    piwa bezalkoholowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!