Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Kompania Piwowarska publikuje raport o piwach bezalkoholowych w Polsce

Piwo bezalkoholowe spożywa już prawie 60 proc. dorosłych Polaków, którzy tylko w tym roku wydali na nie ponad 800 mln zł. Jego udział w rynku rośnie w tempie dwucyfrowym, nawet w warunkach pandemii. Jest sprzymierzeńcem zdrowego, aktywnego stylu życia i odpowiedzialnych decyzji. Piwo bezalkoholowe to aktualnie najważniejszy i najciekawszy trend w piwnym świecie - wynika z publikacji „0% alkoholu. 100% smaku. Raport Kompanii Piwowarskiej o piwach bezalkoholowych w Polsce w 2020 roku”.

Kompania Piwowarska publikuje raport o piwach bezalkoholowych w Polsce
Piwo bezalkoholowe spożywa już prawie 60 proc. dorosłych Polaków, którzy tylko w 2020 roku wydali na nie ponad 800 mln zł.fot. Shutterstock

Jeszcze kilka lat temu piwa typu NAB (non-alcoholic beverages, czyli napoje bezalkoholowe) cieszyły się w Polsce umiarkowaną popularnością, co było efektem zarówno niewielkiej wiedzy na ich temat, stosunkowo skromnej oferty producentów oraz ograniczonej dostępności. Jednak ostatnie lata przyniosły ogromną zmianę w zakresie samego produktu i jego postrzegania: rozwój technologii przyczynił się do udoskonalenia i rozwoju oferty wariantów smakowych, a konsumenci coraz chętniej wybierają piwo bez procentów jako element zrównoważonego, bardziej świadomego trybu życia. W rezultacie awansowało z pozycji „piwa dla kierowców” do rangi cieszącego się uznaniem napoju, który oferuje bogactwo smaków i którym można delektować się w wielu różnych sytuacjach. Szerokie ujęcie tego tematu prezentuje „0% alkoholu. 100% smaku. Raport Kompanii Piwowarskiej o piwach bezalkoholowych w Polsce w 2020 roku”.

– Sądzę, że mamy szczególne powody, by analizować i komentować to zjawisko, ponieważ jesteśmy nie tylko jego uczestnikiem, ale także kreatorem. Nasz Lech Free był pionierem kategorii – pojawił się na rynku już niemal 15 lat temu, a dzisiaj to cała rodzina piw bezalkoholowych. Ponadto od wiosny 2020 r. w oferujemy także wersję bezalkoholową innej naszej czołowej marki – Tyskie 0,0% – mówi Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.  

Dynamicznie rozwijający się segment

Jak wynika z raportu, piwo bezalkoholowe stanowi obecnie 5,9% rynku piwnego w Polsce pod względem wartości i 4,9% pod względem wolumenu. Może się wydawać, że to niewiele, jednak segment ten już od dłuższego czasu notuje dynamiczny, dwucyfrowy wzrost – w 2019 r. ponad 60%, w 2020 r. 20,5% – spadek spowodowany pandemią.

W czasie pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku wydatki na piwo bezalkoholowe w naszym kraju wyniosły 823 mln zł (wg Nielsen). Wraz ze spożyciem zwiększa się grupa konsumentów „zerówek”: w 2019 r. sięgało po nie już 57% dorosłych Polaków (w 2018 – 47%), 46% piwoszy piło je przynajmniej raz w miesiącu (w 2018 – 38%), a tylko 24% nigdy (w 2018 – 33%).

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    rynek piw bezalkoholowych RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Iwona Jacaszek-Pruś RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    piwa bezalkoholowe RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!