Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Kompania Piwowarska włącza zrównoważony rozwój do strategii i ogłasza „Zobowiązania 2030”

Warzone z wykorzystaniem energii wiatrowej, w sposób pozwalający na rekordową oszczędność wody i sprzedawane w niemal połowie w opakowaniach wielokrotnego użytku – już dziś piwo Kompanii Piwowarskiej powstaje z poszanowaniem zasobów naturalnych i otoczenia. Lider branży piwowarskiej w Polsce idzie jednak o krok dalej i otwiera nowy rozdział w swoim podejściu do odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, umieszczając troskę o ludzi i planetę w centrum swojej  strategii biznesowej. Cele i ambicje firmy w tych obszarach na nadchodzące lata wyznaczają ogłoszone „Zobowiązania 2030”.

Kompania Piwowarska włącza zrównoważony rozwój do strategii i ogłasza „Zobowiązania 2030”
Kompania Piwowarska włącza zrównoważony rozwój w fundamenty strategii biznesowej, fot. materiały prasowe

Kompania Piwowarska od lat angażuje się w sprawy społeczne i ekologiczne i należy do czołówki firm w Polsce dbających o zrównoważony rozwój. Ze względu na charakter i skalę działania, producent piwa szczególny nacisk w obszarze zrównoważonego rozwoju kładzie na dwa obszary – Ludzie i Planeta, w ramach których ma wyznaczone konkretne cele do osiągnięcia do 2030 roku. Są to: neutralność węglowa, oszczędność wody, korzystanie z opakowań w obiegu zamkniętym, zrównoważone zakupy, integracja i zdrowie oraz odpowiedzialne wybory. Na najbliższe 10 lat firma wyznacza sobie również zadania w obszarach: Portfolio i Profit. Strategia uwzględnia perspektywę globalną, wyrażoną w Wizji Środowiskowej Grupy Asahi 2050, a jej wdrożenie przyczynia się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

– Do kwestii wpływu naszego biznesu na planetę i ludzi od lat podchodzimy poważnie. Teraz jednak nadszedł moment, w którym jako browary europejskiej części Grupy Asahi postanowiliśmy wdrożyć w życie fundamentalną zmianę – czyniąc nasze ambicje i plany związane ze zrównoważonym rozwojem integralną częścią naszej strategii biznesowej pod nazwą „Nasze zobowiązania 2030”. W jej centrum znajdują się dwa filary – Planeta i Ludzie. Tym samym pokazujemy, że już dziś myślimy strategicznie o przyszłości naszej, społeczności, w których funkcjonujemy oraz naszej planety – mówi Igor Tikhonov, Prezes Kompanii Piwowarskiej.

Grupa Asahi, do której należy lider rynku piwnego w Polsce, podjęła szereg zobowiązań dla całego biznesu, które europejska część grupy zdefiniowała poprzez konkretne cele:

Planeta – w ramach tego filaru, firma zobowiązuje się do:

· Ograniczenia śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw o 30%, zarówno w browarach, jak i we współpracy z partnerami biznesowymi i dostawcami. Ostatecznym celem jest neutralność węglowa w całym łańcuchu dostaw osiągnięta do 2050 roku.

Kompania Piwowarska poczyniła już konkretne kroki w stronę realizacji tego celu. Dzięki umowie z dostawcą energii odnawialnej z 2019 roku, już w bieżącym roku lider branży piwnej osiągnął 40% udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W 2021 roku firma obniży emisję CO2 o 66%, w stosunku do 2019 dzięki temu, że jej browary będą zasilane w 100% energią elektryczną pochodzącą z wiatru. Jednocześnie od 2025 r. w planach Kompani Piwowarskiej jest pozyskiwanie energii cieplnej również ze źródeł odnawialnych.

więcej informacji:

Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska RSS ALERT    /    Asahi Group RSS ALERT    /    zrównoważony rozwój RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!