Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Koncerny tytoniowe biorą na celownik Afrykę

Na Zachodzie palaczy ubywa, przemysł tytoniowy zwrócił się więc w stronę nowego, obiecującego rynku - Afryki. Papierosy to obecnie jeden z najbardziej chodliwych towarów na kontynencie - pisze gazeta.pl.
  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 04-05-2014, 22:53

Papierosy są tanie, np. w Senegalu paczka kosztuje dziesięć razy mniej niż w Wielkiej Brytanii. Ich reklamy widać wszędzie, najczęściej - w gazetach przeznaczonych dla młodych i w serwisach społecznościowych. Agresywny marketing próbuje przekonać młodzież, że palenie oznacza styl życia na wysokim poziomie. Papierosy noszą nazwy Dyplomata albo Wyższe Sfery. Reklamują je często roznegliżowane dziewczęta i lokalni celebryci.

Kraje rozwijające się stanowią łakomy kąsek dla papierosowych gigantów, ponieważ charakteryzują się młodymi społeczeństwami i w przeciwieństwie do Zachodu wysokim wzrostem demograficznym. Młodzi to potencjalni klienci na najbliższe 40 lat. Po drugie, podczas gdy Zachód wprowadza ściślejsze regulacje reklamowe i nakłada na papierosy coraz wyższe podatki, Afryka pozostaje w tyle. Po trzecie wreszcie, w państwach rozwijających się świadomość szkodliwości palenia jest znacznie niższa.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Dziś 75 proc. plantacji tytoniu znajduje się właśnie na globalnym Południu - w Afryce, głównie w Malawi i Zimbabwe.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!