Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Koszt surowców to jedynie około 15 proc. ceny piwa

W 3 zł, które wydajemy kupując półlitrową butelkę jasnego piwa, około 50 gr stanowi koszt surowców potrzebnych do jego wyprodukowania. Reszta to koszty transportu, promocji, pośredników, podatki oraz zysk browaru - informuje Onet.pl.

Koszt surowców to jedynie około 15 proc. ceny piwa
Na każdej sprzedanej butelce lub puszce browar zarobi około 20 gr

W przypadku wielkich koncernów jak Żywiec, Carlsberg czy Kompania Piwowarska, razem produkujących rocznie ponad 3 mld litrów piwa, wydatek na surowce potrzebne do wyprodukowania piwa, czyli wodę, słód, chmiel i drożdże, jest nawet znacząco mniejszy. Wyprodukowanie metodą przemysłową piwa, za butelkę którego płacimy w sklepie około 3 zł, kosztuje browar niecałą złotówkę. W tej cenie zmieszczą się nie tylko surowce i koszt pracy browaru, ale także transport piwa do hurtowni i wydatki na reklamę, dzięki której sięgniemy po konkretną markę.

Zanim piwo znajdzie się w domowej lodówce, swoje 80 gr dołożą w sumie do jego ceny hurtownia i sklep. Na kolejnej złotówce rękę położy fiskus - 57 gr w cenie piwa to podatek VAT, 45 gr to akcyza i 6 gr to podatek dochodowy od przedsiębiorstw. Na każdej sprzedanej butelce lub puszce browar zarobi około 20 gr - czytamy w Onet.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!