Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Alkohole i używki

Kraina pitnego miodu

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-12-2020, 18:07
Miód pitny to znany od wieków, tradycyjny napój alkoholowy, a Polska jest jego największym producentem na świecie, jednak wciąż jest to produkt niszowy. Teraz jest najlepszy czas dla konsumpcji alkoholi rozgrzewających, słodszych i nieco cięższych, bo sprzyjają temu słota i zimowe wieczory. Dodatkowo, mimo pandemii, pojawiła się kolejna szansa na rozwój tej kategorii w postaci ważnego oznaczenia od Komisji Europejskiej. Czy kategoria miodów pitnych rozwinie w końcu skrzydła?
Kraina pitnego miodu
Miód pitny to tradycyjny napój alkoholowy znany od wieków, a Polska jest największym producentem na świecie, jednak wciąż jest to produkt niszowy. fot. Shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Miód pitny jest tradycyjnym napojem alkoholowym powstałym w wyniku fermentacji brzeczki miodu pszczelego. Mimo ogromnej tradycji, bo znane są w naszym kraju od średniowiecza to jednak są napojem niszowym, a ich spożycie nie przekracza 0,5 proc. spożycia napojów alkoholowych ogółem.  Najbardziej dotkliwe ograniczenie rozwoju tej kategorii, to brak możliwości reklamy obowiązujący całą branżę winiarską. Perspektywy rynku w dużej mierze zależą od dotarcia z informacją do konsumenta.

Zachęcamy do przeczytania pełnego tekstu o perspektywach miodów pitnych w Strefie Premium: „Miody pitne. Jakie perspektywy ma niszowy, polski alkohol?”

Dalsza część artykułu (84%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!