Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Luksus w płynie

Wino, whisky, rum albo wódka za kilkadziesiąt tysięcy złotych?! Sporo, chociaż to zależy od punktu widzenia, bo jest niemało chętnych na takie zakupy. Bywa, że polskie firmy zaciekle konkurują o prawo do dystrybucji takich alkoholi, zaś ci co je kupują czekają kilka miesięcy na dostawę upatrzonych „perełek” płacąc za nie grube zaliczki. I wcale nie są to szaleńcy.

Luksus w płynie
Rynek alkoholi luksusowych w Polsce w ciągu najbliższych 5-6 lat może potroić swoją wartość. fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 11-03-2021, 14:42

W 2020 roku Polacy wydali na alkohole 39,2 mld złotych, czyli o 7 proc. więcej niż rok wcześniej, choć kupili ich ilościowo mniej.

Zachęcamy do przeczytania pełnego tekstu w Strefie Premium: „Płynny luksus dla wybranych”.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Trend nie do zatrzymania

Trend premiumizacji na rynku alkoholi, zauważalny od jakiegoś czasu, jest już nie do zatrzymania i mimo, że pandemia dała się we znaki branży alkoholowej i HoReCa, to popyt na produkty luksusowe powoli, ale stabilnie rośnie. 

- Należy tu sprecyzować, co właściwie traktujemy jako produkt luksusowy.  Z handlowego punktu widzenia takie wino, które kosztuje kilkaset złotych za butelkę, jest już w segmencie superpremium, a przecież to dopiero początek skali, która kończy się na kilkudziesięciu tysiącach złotych za butelkę – mówi Paweł Gąsiorek, Prezes Zarządu Domu Wina Sp. z o.o. z Krakowa.

Według prognoz International Wine & Spirit Research (IWSR) udział rynku whisky super premium w Polsce wzrośnie do ok. 4 proc. całego rynku whisky, co będzie średnią Europejską w 2025 roku. Na atrakcyjność inwestycyjną whisky wpływa stabilny rynek, wysoki popyt i stopy zwrotu z inwestycji. Analitycy podkreślają, że najmocniej ilościowo rosną takie kategorie jak whisky (15 proc.), wino (8 proc.), rumy (30 proc.) czy giny (26 proc.).

Rynek alkoholi luksusowych w Polsce w ciągu najbliższych 5-6 lat może potroić swoją wartość. Tak ocenia William Grant & Sons, jeden z największych światowych producentów szkockiej whisky, który z tego powodu zdecydował się na rozwój sprzedaży w Polsce swoich luksusowych marek: Glenfiddich i The Balvenie.

- Od pewnego czasu obserwujemy bardzo duży potencjał rozwoju dla produktów premium w Polsce - mówi Szymon Fałkowski, Country Manager Poland, William Grant & Sons Polska Limited Sp. z o.o i wskazuje, że rynek whisky super premium w całej Europie to 32,5 miliona litrów, co stanowi 7 proc. całego rynku whisky.

- W przypadku Polski jest to niespełna 1,4 miliona litrów. Warto nadmienić, że sprzedaż najbardziej ekskluzywnych produktów stanowi tylko 0,9 miliona litrów w Polsce, zaś w przypadku rynku europejskiego jest to 16-krotnie więcej. Przewidujemy, że ten sektor rynku powiększy się niemalże trzykrotnie w ciągu najbliższych 5 lat – mówi Szymon Falkowski.

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    rum RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    alkohole luksusowe RSS ALERT    /    alkohole super premium RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    Dom Wina RSS ALERT    /    William Grant & Sons RSS ALERT    /    Paweł Gąsiorek RSS ALERT    /    Szymon Fałkowski RSS ALERT    /    rynek alkoholi luksusowych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.129.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!