Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Majówka 2020 i start sezonu piwnego w nowej rzeczywistości. Co to oznacza dla koncernów?

Według danych firmy GfK Polonia przed długim weekendem majowym aż o 42 proc., w porównaniu do poprzedniego tygodnia wzrósł m.in. wolumen sprzedawanego piwa. Z pewnością tegoroczna majówka będzie inna niż te z poprzednich lat, aczkolwiek pomimo pandemii koronawirusa Polacy nie chcą rezygnować z tradycyjnych majówkowych nawyków jak np. grillowanie z piwem w tle. Do spotkań, tyle że w innej formie niż dotychczas, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności i bezpieczeństwa, zachęcają również koncerny piwne.

Majówka 2020 i start sezonu piwnego w nowej rzeczywistości. Co to oznacza dla koncernów?
Majówka 2020 i start sezonu piwnego w nowej rzeczywistości. Co to oznacza dla koncernów? fot. unsplash/@wildlittlethingsphoto

Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 30-04-2020, 12:53

Według badania aplikacji BLIX blisko 75 proc. Polaków planuje grillować podczas tegorocznej majówki, większość we własnym ogrodzie lub na działce. Z kolei 64,3 proc. zamierza spędzić czas z rodziną, a 21,3 proc. chce wspólnie gotować. Natomiast 13,8 proc. zostanie w domu i postawi na oglądanie telewizji. Jak wiadomo, piwo uprzyjemnia relaks, stąd też różne formy spędzania wolnego czasu przyjęte przez konsumentów w trakcie pandemii koronawirusa, spowodowały zmiany w strategii komunikacji browarów koncernowych ze swoimi odbiorcami.

– Epidemia spowodowała konieczność dostosowania komunikacji marek. Poza Desperadosem także nasza flagowa marka dostosowała się do sytuacji, organizując cykl koncertów „Żywiec Męskie Granie w domu”, w trakcie których zachęcaliśmy internautów nie tylko do pozostania w domu, ale też wspierania zbiórki Siepomaga.pl na służbę zdrowia. Ta aktywacja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem publiczności. Dostosowaliśmy także spot marki Żywiec, który teraz można oglądać w TV i Internecie „Jak teraz Ż”. Nową aktywację prowadzi także marka Warka „Postaw Warkę bez wychodzenia z domu” – mówi Magdalena Brzezińska, kierownik działu spraw Korporacyjnych w Grupie Żywiec.

Komunikacja browarów w tym sezonie zdecydowanie różni się od tych z poprzednich lat. Świadczą o tym choćby nowe odsłony reklam marek Capitan Jack oraz Tyskie również zachęcające do pozostania w domu.

– Epidemia związana z COVID-19 jest niestety źródłem wielu problemów i utrudnień w bieżącym funkcjonowaniu nas wszystkich. Z przyczyn oczywistych wymusiła na naszej branży, jak i na każdej innej, szereg zmian dotyczących funkcjonowania firmy, planów działań czy komunikacji z konsumentami. W naszym przypadku przede wszystkim musieliśmy wprowadzić w całej organizacji szereg nowych procedur i zasad bezpieczeństwa mających na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa, dostosowując je do obostrzeń rządowych i naszych wewnętrznych, przy jednoczesnym utrzymaniu płynności prowadzenia biznesu Epidemia związana z COVID-19 jest niestety źródłem wielu problemów i utrudnień w bieżącym funkcjonowaniu nas wszystkich. Z przyczyn oczywistych wymusiła na naszej branży, jak i na każdej innej, szereg zmian dotyczących funkcjonowania firmy, planów działań czy komunikacji z konsumentami. W naszym przypadku przede wszystkim musieliśmy wprowadzić w całej organizacji szereg nowych procedur i zasad bezpieczeństwa mających na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa, dostosowując je do obostrzeń rządowych i naszych wewnętrznych, przy jednoczesnym utrzymaniu płynności prowadzenia biznesu – tłumaczy Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.

więcej informacji:

Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Grupa Żywiec RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    Majówka RSS ALERT    /    majówka 2020 RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    koronawirus w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.86.175.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!