Małpki królują w małych sklepach
7 na 10 opakowań wódek smakowych sprzedawanych w sklepach małoformatowych stanowią butelki o pojemności do 100 ml - wynika z danych CMR.

W porównaniu z październikiem 2018 r. wzrosła wartość sprzedaży wszystkich trzech kluczowych dla małego formatu kategorii, czyli alkoholi, wyrobów tytoniowych i napojów, które łącznie odpowiadają za około 50% obrotów placówek małoformatowych. Dynamicznie rosnąca sprzedaż wkładów do podgrzewaczy i innych alternatywnych wyrobów tytoniowych nie zaszkodziła tradycyjnym papierosom – w październiku liczba paragonów, na których znalazła się ta kategoria była o około 2% wyższa niż rok wcześniej.
Październik był kolejnym miesiącem, w którym wysokie, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w sklepach małego formatu odnotowała kategoria whisky. Nadal świetnie radzą sobie również wódki smakowe (wydatki na nie były o 9% wyższe niż rok wcześniej), przy czym największą popularnością cieszą się niezmiennie małe opakowania – 7 na 10 opakowań wódek smakowych sprzedawanych w sklepach małoformatowych stanowią butelki o pojemności do 100 ml. W porównaniu z poprzednim rokiem klienci sklepów małoformatowych kupują też więcej win, w tym również tych musujących i wermutów, systematycznie spada natomiast zainteresowanie tanimi napojami winopodobnymi.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.