Małpki królują w małych sklepach

W porównaniu z październikiem 2018 r. wzrosła wartość sprzedaży wszystkich trzech kluczowych dla małego formatu kategorii, czyli alkoholi, wyrobów tytoniowych i napojów, które łącznie odpowiadają za około 50% obrotów placówek małoformatowych. Dynamicznie rosnąca sprzedaż wkładów do podgrzewaczy i innych alternatywnych wyrobów tytoniowych nie zaszkodziła tradycyjnym papierosom – w październiku liczba paragonów, na których znalazła się ta kategoria była o około 2% wyższa niż rok wcześniej.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Październik był kolejnym miesiącem, w którym wysokie, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w sklepach małego formatu odnotowała kategoria whisky. Nadal świetnie radzą sobie również wódki smakowe (wydatki na nie były o 9% wyższe niż rok wcześniej), przy czym największą popularnością cieszą się niezmiennie małe opakowania – 7 na 10 opakowań wódek smakowych sprzedawanych w sklepach małoformatowych stanowią butelki o pojemności do 100 ml. W porównaniu z poprzednim rokiem klienci sklepów małoformatowych kupują też więcej win, w tym również tych musujących i wermutów, systematycznie spada natomiast zainteresowanie tanimi napojami winopodobnymi.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Japończycy piją mniej alkoholu i wpływy z akcyzy spadają. Fiskus namawia do konsumpcji
-
Przez inflację Polacy rezygnują z napojów. Nie tylko alkoholowych
-
Nastolatka podrobiła legitymację szkolną, by kupić alkohol
-
Marek Sypek w Stock Polska ma plan. Zamierza podwoić skalę biznesu
-
Kle Kle czyli Biały Bocian jako drinki. Polmos Bielsko-Biała wprowadza nowość
-
Van Pur uspokaja fanów Broka. Kultowe piwo nie zniknie z rynku?
-
Piwny gigant wznawia produkcję w Ukrainie. To dobra wiadomość także dla Polski
-
Biskupi krytycznie o reklamie piw bezalkoholowych. "To groźny trend"
-
Sprzedawca wina z Wielkiej Brytanii szuka degustatora. Ma dla niego niecodzienną propozycję
-
Jakie rozwiązania przyciągają klientów do sklepów tradycyjnych?
komentarze (0)