Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Marie Brizard Wine & Spirits ze spadkiem przychodów w 2019, ale efekt „przedakcyzowy” w Polsce podkręcił wyniki regionu

Marie Brizard Wine & Spirits opublikowała zaudytowane skonsolidowane wyniki finansowe za 2019 rok, z których wynika, że przychody grupy spadły, ale poprawiła się EBITDA. W Polsce sytuacja grupy nadal jest trudna, ale IV kw. był bardzo dobry. MBWS wprowadziła ścisłą kontrolę kosztów w obliczu kryzysu związanego z COVID-19 i zawiesiła tegoroczne prognozy wyników.

Marie Brizard Wine & Spirits ze spadkiem przychodów w 2019, ale efekt „przedakcyzowy” w Polsce podkręcił wyniki regionu
fot. za mbws.com

Raportowane przychody ze sprzedaży grupy spadły do 365 mln euro z 389 mln euro w 2018 roku, raportowana strata EBITDA zmniejszyła się do 17,3 mln euro z 28 mln euro, zaś raportowana strata netto wyniosła 66,5 mln euro wobec 61,9 mln euro w 2018 r.

Grupa wskazuje m.in. na utrzymujące się trudności w Polsce (klaster Europy Środkowo-Wschodniej) na wciąż bardzo konkurencyjnym rynku.

- Poprawa EBITDA 2019 odzwierciedla znaczenie i ważność wyborów oraz realizacji naszego strategicznego planu transformacji mającego na celu powrót do rentowności. Znacząca poprawa będzie miała swój pełny efekt w 2020 r.: wdrożenie umowy dystrybucji w Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych i Francji wraz z przesunięciem części sił sprzedaży w terenie oraz przyjęcie polityki sprzedaży koncentrującej się na zyskownych wolumenach – mówi Andrew Highcock, CEO Marie Brizard Wine & Spirits.

- Naszym celem jest również obniżenie bazy kosztowej koncentrując nasze wysiłki na aktywach tworzących wartość, w których korzyści przyniosą nam różnorodność i innowacje - dodaje.

- Jeśli chodzi bezprecedensowy kontekst związany z kryzysem Covid-19, to naszym priorytetem pozostaje kontrola kosztów i podejmujemy wszelkie niezbędne środki w celu ograniczenia wpływu tej pandemii – podkreśla Andrew Highcock.

I dodaje, że umowa o finansowaniu, która właśnie została podpisane z COFEPP, zabezpiecza krótkoterminową płynność grupy w tym krytycznym okresie.

- Niemniej jednak zakres skutków tego kryzysu w 2020 r. nadal jest niewiadomą i zmusza nas do zachowania ostrożności na tym etapie do przedstawiania szacunków finansowych na 2020 rok. Nasze zespoły są w pełni zaangażowane i koncentrują się na osiągnięciu sukcesu grupy – mówi prezes Andrew Highcock.

Czytaj też: "COFEPP zmienia warunki pomocy dla Marie Brizard, ale marka Sobieski jest nadal w zastawie"

Przychody głównych marek grupy wyniosły w 2019 roku 194,2 mln EUR w 2019 r., co stanowi wzrost organiczny o 0,7 proc. w porównaniu z 2018 r., który był napędzany strategicznymi zmianami i proaktywną polityką sprzedaży, która sprzyja mocniejszemu zwiększaniu wartości niż wielkości. Wzrost ten można przypisać regionom obu Ameryk (wzrost przychodów o 6,6 proc. oraz Europie Środkowej (wzrost przychodów o 21,4 proc).

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    alkohole smakowe RSS ALERT    /    Marie Brizard Wine & Spirits RSS ALERT    /    Marie Brizard RSS ALERT    /    wyniki Marie Brizard RSS ALERT    /    Andrew Highcock RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    wódka Sobieski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.52.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!